• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

activiteiten kalender

Status
Niet open voor verdere reacties.

nescio

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2001
Ik heb een activiteiten kalender gemaakt voor verschillende groepen (Groep 1 en 2). Zie bijlage.
Nu wil ik alleen de relevante activiteiten van groep 1 en 2 automatisch in sheet 3 weergeven.

Of een activiteit relevant is of niet hangt van de periode af, dit zou d.m.v. een formule moeten worden bepaald.

Heeft iemand een oplossing? Ik ken geen vba, dus als het mogelijk is graag een oplossing zonder vba.
:confused:

Bijlagen

Hoi

Heb het bestand aangepast met formule Horizontaal zoeken in werkblad totaal

Kijk anders even bij de Help van Exel over meer info van Horizontaal zoeken

Als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel

Gr Julius

Bijlagen

Beste Julius,

Dit is inderdaad een goede oplossing, maar het punt is dat alleen de relevante activiteiten getoond moeten worden. Of het relevant is of niet kan ik natuurlijk handmatig aangeven in tabblad 1 en 2, maar dan moet dat iedere week handmatig worden aanpast.

Met jouw oplossing kan ik nu wel verder, want als ik een filtertje op het veld 'relevant' zet in tabblad 3, ben ik er grotendeels. Maar als iemand nog een oplossing heeft voor het automatisch vullen van het veld 'relevant' hoor ik het graag.

vr.gr.
Nescio

Geplaatst door Julius
Hoi

Heb het bestand aangepast met formule Horizontaal zoeken in werkblad totaal

Kijk anders even bij de Help van Exel over meer info van Horizontaal zoeken

Als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel

Gr Julius

Hoi

Even denken

Jij vult eenmaal Groep A met Kriusjes
Dit blijft een jaar lang staan
(is de planning vaneen jaar)

In werkblad totaal wil jij dan alleen de X zien in week 26 27 en 28
klopt dit ???

Bijna,

Ik heb een aantal activiteiten (zowel in groep A als B) die in week 25, 26, 27, en later worden uitgevoerd, en dus relevant zijn.
Alleen deze activiteiten wil ik zien in het totaaloverzicht.
Activiteiten die voor week 25 zijn afgelopen, moeten niet worden getoond.

vr.gr.
Nescio

Geplaatst door Julius
Hoi

Even denken

Jij vult eenmaal Groep A met Kriusjes
Dit blijft een jaar lang staan
(is de planning vaneen jaar)

In werkblad totaal wil jij dan alleen de X zien in week 26 27 en 28
klopt dit ???

Hoi

Is het wel zo dat als een Activiteit op Nee staat dat deze later niet meer in b.v week 30 terug komt als JA ???

Gr Julius

Hallo;

Een andere oplossing gezocht in vertikaal zoeken op de 1e 2 kolommen. (groep_A en B
=VERT.ZOEKEN(B22;groep_A;2;ONWAAR)

Indien ja in 2e kolom dan pas zoeken naar bepaalde cel
=ALS($C22="ja";D3;" ")

Nadeel is hierbij dat wel alle regels moeten voorkomen
Ook als het nee is (dan is de regel geheel leeg)
Maanden die geweest zijn blijven bestaan.

Keuze in gele cellen is wel/niet Relevante activiteiten in totaal.

Ook nog titel blokkering toegepast indien je meer maanden hebt (schuifbalk)

Misschien heb je hier wat aan

PS - als de datum is verstreken kun je ook rijen verwijderen met een macro (zie bij "rijen verwijderen")
als vraag)

mvg Imod :thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi

Ik denk een goede oplossing
Alleen heb ik het bestand nu we in 3 werkbladen gezet zodat het overzichterlijker is om te bekijken Hoe en wat er gebeurd

(zie Bijlage)

Gr Julius

Bijlagen

Dankjewel voor deze oplossingen, jullie hebben me goed op weg geholpen. Het enige wat nu nog overblijft is om automatisch in blad 1 en 2 aan te geven of een activiteit relevant is, zodat in ik blad 3 alleen de relevante kan filteren. Iemand een suggestie?

vr.gr.
Nescio

Ik heb trouwens nog even gekeken naar de macro rijen verwijderen, maar ik wil ze op blad 1 en 2 laten staan als een soort archief. Verwijderen is dus m.i. geen optie. Bij het invullen kan je dan eventueel het filter op veld 'relevant' zetten om te kijken welke activiteiten je nog moet toevoegen.

vr.gr.
Nescio

Hoi

Wat je kunt doen is een 4e werkblad (copie)aanmaken
De gegevens van werkblad 3 (groepen) te kopieren
En in werkblad Copy Rijen verwijderen als activiteit NEE is
OOk zal met IF en ELSE in een makro veel te doen zijn maar daar ben ik niet goed in
Mocht je het Goede antwoord hebben dan hoor ik het graag

Gr JP

Hoi Nescio,

Vreemd soms, de makkelijkste vraag vond ik het bepalen of een activiteit relevant is, maar ja wie ben ik?

Het totaal heb ik in het voorbeeldbestandje gezet. Het is gewoon een xls-bestandje maar de extensie alleen gewijzigd in txt.

Jeroen

Bijlagen

Beste Jeroen,

Dankjewel, maar het is mij nog niet duidelijk wat deze sheet precies doet. Omdat ik hier een engelstalige Excelversie heb, heb ik 'weeknummer' veranderd in 'weeknum', maar alle activiteiten blijven op relevant ' ja' staan. Moet ik nog meer aanpassen en kan je misschien een kleine toelichting geven?

vr.gr.
nescio

Geplaatst door jzeedijk
Hoi Nescio,

Vreemd soms, de makkelijkste vraag vond ik het bepalen of een activiteit relevant is, maar ja wie ben ik?

Het totaal heb ik in het voorbeeldbestandje gezet. Het is gewoon een xls-bestandje maar de extensie alleen gewijzigd in txt.

Jeroen

Hoi Nescio,

Volgens mij zit de fout niet zo zeer in de functie Weeknummer of Weeknum, want de andere functies worden wel goed vertaald (automatisch). Het probleem zal zijn dat je de invoegtoepassing Analysis Toolpack niet hebt aangevinkt.

Inschakelen:
Extra --> Insert.... (????) (staat onder Macro in het menu)
Vervolgens Analysis Toolpack & Analysis Toolpack VBA aanvinken. Dat zou moeten werken.

Wat de formule doet, lastig.

Allereerst maakje het weeknummer van Today() met Weeknumber (?) (de ;2 staat voor de weken beginnen op maandag). Die waarde wordt gezocht in het bereik in rij 2 met Match. Hieruit volgt de x-de kolom in het bereik. We verschuiven met Offset het bereik A3: D3 over dat aantal kolommen en krijgen dus de twee weken ervoor en de week erna als verschoven bereik. In dit verschoven bereik tellen het aantal argumenten dat ingevoerd is (tekst en getallen). Als dat groter is dan 0 dan is de activiteit relevant.

Ik hoop dat het (correct, bestandje namelijk niet gesaved, en) begrijpelijk is.

Jeroen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan