• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

actueele koers in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

brianvandewege

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
een kleine vervolg op de hyperlink vraag van zojuist.

ik weet nu hoe ik een link naar een website kan maken in excel. in wat dat betreft is veel mogelijk in excel. Wat mijn uiterste bedoeling is:

Ik wil een staatje aanmaken van mijn belegingen. Die de huidige koers aangeeft en de eventueele winst of verlies. Dat is nu klaar en klopt helemaal. Nu zou het alleen makkelijk zijn dat de dagkoers automtisch wordt aangepast ik heb bijvoorbeeld in d1 de titel dagkoers en d2 de dagkoers van een beleging á € 14.30 nu o het makkelijk en (leuk) zijn dat als ik dit excel bestand open deze koers aangepast wordt aan de nieuwe koers. Kan dit?

Hiervoor moet je een webquery maken via Data/Externe gegevens importeren/Nieuwe webquery

zou je me dat iets verder kunnen uitleggen, ben er al een heel eind meegekomen maar nog net niet helemaal
ik wil het getal hebben dat staat op
www.postbank.nl dan in het linkermenu producten dan beleggen dan koersen postbank en dan belgingen en dan de slotkoers van biotechnologie.

misschien veel gevraagd maar ik zal je hulp erg op prijs stellen. ( ben nu een halve ochtend aan het puzzelen)

Als je niet rechtstreeks naar de gewenste pagina kan verwijzen dan zal een koppeling met Excel niet gaan vrees ik.

website hulp

Hoi brian,

ik weet wel iets van Website's af en een klein beetje van excel.(moet ook nog veel leren en dat doe ik ook hier en op andere site's )

ik heb even voor je gekeken.. en ik komt tot de 1 nalaatste link dus waar het hele lijstje staat van
Postbank Beleggingsfondsen,
dat is deze...toch???
http://www.postbank.nl/nvd/home/1,3432,10293,00.html

jij wou van biotechnologie fonds de slot koers weten..mmm oke daar gaan we dan.

ik weet niet hoeveel jij weet van excel dus mischien dat ik er soms meer op zet dan nodig..beter iets te veel dan te weinig..toch

open je MAP(waar je het allemaal in wil maken
en ga naar een leeg BLAD of kies INVOEGEN >WERKBLAD (geef dit blad dan een naam bv koerslijst of slotkoers..kies zelf maar wat maakt niet uit)

als ik nu even de door Ingrid gegeven
help gebruik..(werkt perfect zoals altijd)

dus:Data/Externe gegevens importeren/Nieuwe webquery
nu opent een popup...

COPY/ PAST dit adres in bovenaan naast adres:
http://www.postbank.nl/nvd/home/1,3432,10293,00.html

klik op GA NAAR of druk op enter
nu zie je de site openen....als dit een beetje klein venster is maak het dan gewoon groter..zie je het beter..

oke als de pagina volledig is geladen zie je heel veel pijltjes staan ook naast de tabel van fondsen klik deze aan...dus ALLEEN die links naast het woord fonds...
deze wordt groen van kleur
ga nu rechts onder naar inporteren en klik er op

nu opent een ander scherm
klik op EIGENSCHAPPEN en zet bij vernieuwen
het vinkje aan voor gegevens vernieuwen bij bestand openen .
klik op OKE en nogmaals op OKE nu inporteert excel de gegevens en je ziet daarna de hele tabel met daarin alle fondsen..
das al heel leuk maar jij wil meer..

ga nu naar je BLAD waar je de gegevens in wil hebben
pak daar even 3 lege cellen naast elkaar typ in de linker
SLOTKOERS IN DE 2 de =NU() en in de 3de doe je het volgende:

type daar de= ga nu naar je blad met koerslijsten en klik op de slotkoers van jou fonds biotechnologie. en druk daarna enter !!
je zal zien de koers van die dag staat netjes naast de datum etz... save nu de boel netjes weg.

als je het nu weer opent haalt ie als het goed is
de nieuwste gegevens op van de postbank en past ie netjes de tijd en datum aan.

verder dan dit kan ik je niet helpen want dan zou ik gaan gokken.

volgens mij kan Ingrid je nu wel weer verder helpen,of
je weet het zelf.

lukt het niet dan hoor ik je wel..

ik zou zeggen succes en.....

hartstikke bedankt, ziet erg geinig uit zo. en dan maar zeggen dat je maar een beetje verstand hebt van Excel!!

Zelf kwam ik niet verder dan een link naar die pagina die dan geopend werd. dit is veel beter.

ik werk alleen met een engelse versie van excel en heb dus =nu() verander in =today() waarbij ik het zelfde resultaat heb een datum en tijd in een cel. De datum klopt maar de tijd staat op 0.00 en verandert niet.

Ik krijg nu dus in een cel de actuele koers. ik kan nog niet nakijken of deze automatich verandert want dat gebeurt ook nu nog niet op de site zelf. Ik kan nu in een oogopslag wat de nieuwe koers is, maar kan ik deze (uitkomst) ook in een bewerking gebruiken. als ik bijvoorbeeld aantal maal de koers doe ( =sum(b4*g4)) krijg ik in de cel voor de uitkomst #value! dat komt omdat er in g4 wel een gatal getoont wordt maar de tekst in de regel is de link naar dat werkblad waarin de koersen staan dus: ='C:\Mijn documenten\[belegingen-online.xls]Sheet4'!$F$7

???

toch ontzettend badankt hoor! dit is al veel makkelijker!

Hoi brian,

leuk dat ik je zover op weg heb kunnen helpen..

voor die andere vragen moet je even iemand met wat meer ervaring hebben...

...ik werk zelf pas een klein jaartje met excel en heb mezelf alleen echt de basis aangeleert dus +-*/ gewoon omdat ik het leuk vind en ik hier een klein deel voor mijn werk gebruik..

..maar ik vind excel zo leuk dat ik pas de laatste weken echt dieper in excel duik en gewoon ook van andere wil leren....zoals bv via dit forum..ik lees bijna alle onderwerpen en probeer het ook uit daar leer je heel erg van. kijk ook eens naar een basis boekje voor excel bv excel voor dummies ...hier staat in duidelijke taal hoe je iets moet doen...moet ik trouwens ook nog kopen.

succes en ik hoop dat een ander je nog verder kan helpen.

Hoi
Today() is vandaag(); Nu()=Now()

Helemaal goed inschatten waarom de foutmelding wordt gegeven kan ik vanaf hier niet. Paar mogelijk heden:
- probeer =Sum('C:\Mijn documenten\[belegingen-online.xls]Sheet4'!$F$7)

- probeer =b4*sum(g4) of gewoon b4*g4

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan