• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Actuele gegevens laten zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jepser

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2002
Ik heb een database met alle contracten, dus ook die van vorig jaar e.d.
De sheet is zo opgebouwd:
Kolom a: projectnummer
Kolom b: medewerker
Kolom c: startdatum
Kolom d: einddatum

Nu heb ik kolommen eracter gezet van de maanden 01-2009 tot 12-2010 en als de datum in die maand valt er een 1 in de kolom van de maand komt anders een 0.
Tevens met de voorwaardelijke opmaak de 1-tjes een groen veld gegeven en de 0 een rood.

Nu zou ik graag op een ander tabblad alleen degene willen zien waarbij een groenveld dus een 1-tje in één van de maanden voorkomt. Dus dat alle contracten die van voor 01-2009 niet zichtbaar zijn.
Nu zou dat kunnen met de als functie maar dan krijg ik overal lege regels tussen.

heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?

voorbeeldbestandje? En dan uiteraard ontdaan van gevoelige info.

Richard

Een gokje
Code:
Sub tst()
Application.ScreenUpdating = False
 Dim c As Range
 For Each c In [E2:AB100] 'Aanpassen aan bereik
    If c.Value = 1 Then
        c.EntireRow.Copy
        [Blad2!A65536].End(xlUp).Offset(1, 0).PasteSpecial xlPasteValues
    End If
Next
With Application
    .CutCopyMode = False
    .ScreenUpdating = True
End With
End Sub

De laatste oplossing klinkt logisch echter hoe krijg ik dit in excel verwerkt aangezien het geen formule is toch?

Ik werk meestal dan met een hulpkolom waar ik als het aan de voorwaarden voldoet het rijnummer ( RIJ() ) in laat plaatsen. Verder kan ik dan met vert.zoeken in kombinatie met kleinste de gegevens opzoeken.

Succes,
Martin

- Ga naar Extra - Macro - Visual Basic Editor
- Kies voor Invoegen - Module
- Plak daar de code
- De macro kan je dan vinden en starten via Extra - Macro - Macro's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan