ad-adware 6.0 wel of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

moonangel

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2003
Hallo,

Ik ben van plan om ad-aware 6.0 te gaan downloaden, maaaaar je hoort heel veel tegenstrijdige meningen. De een zweert bij ad-aware 5.83 de andere zweert bij adware 6.0. Ook hoor je regelmatig dat je systeem vast loopt, doordat ad-aware 6.0 teveel blockt??

Zelf heb ik Norton Internet Security versie 2002 op mijn computer staan, en nu weet ik ook van dit forum, dat deze sinds kort ook spyware verwijderd..dus, is ad-aware dan nog wel nodig?

Mijn vraag aan jullie is dus.....wel of niet, en werkt ad-aware 6.0 wel goed samen met windows XP. Ik weet weinig van computers, dus jullie begrijpen dat ik in ad-aware ook niet zo handig zal zijn. Kunnen jullie advies geven?

Mijn systeem is een p4, 2,5 ghz, 512 werkgeheugen en windows xp.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Voorwat mijn mening bijdraagt,
Gebruik zelf ook Winxp, nortonAV en ADAware6.0 en dat gaat best lekker samen.
Endat norton ook spyware tegenhoud, is wel leuk, maar die spywarelijst is vele malen langer dan de lijst die norton momenteel blockt.

Ik zou het nemen dus, versie 6 is wat verbeterd lijkt me.

elk programma heeft z'n eigen lijsten met betrekking tot spyware e.d.
Zelf gebruik ik zowel Ad-Aware als de BPS SpyWareRemover.

AA vind zaken die SWR niet vind en SWR vinden zaken die AA niet vind.

Norton Internet Security 2002 verwijderd geen spyware, ik weet niet van wie je dat hebt gehoord...............:rolleyes:

Ik gebruik zelf Ad-Aware 6, en zonder problemen. Daarnaast gebruik ik Spybot Search & Destroy nog als extra. Ik heb nog nooit iets teveel verwijderd gehad door een van deze twee.

SpyBot Search & Destroy
http://security.kolla.de/index.php?lang=en&page=download

Hoi,

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ik heb het op dit forum gelezen onder topic: 'Norton verwijderd vanaf nu ook spyware'.

Het staat als het goed is onder deze topic, dus daar weet ik het van.

Groetje Moonangel

Voor zover ik weet is de ondersteuning / update voor AA 5.* volledig gestopt, dus degenen die 5.* gebruiken, "teren" op reffiles van lang, lang geleden.

Tenzij ik iets niet weet............................?

Heb hier zelf Norton Anitivirus 2003 draaien met 1 keer in de week een Scan van de nieuwste ad-aware versie 6.0 maar deze kun je gewoon updaten in het programma zelf. Met Spybot search & destroy heb ik 1 keer te veel verwijdert had heel mijn favorieten weggegooid dus nu gebruik ik die niet meer.

Ik heb een tijdje ad-aware 6 gebruikt en dat beviel prima!

Alleen toen ik eens Spybot installeerde vond hij nog veel spyware terwijl de (geupdate!) ad-ware zei dat er geen spyware meer op m'n PC stond.

Geplaatst door Proxy
elk programma heeft z'n eigen lijsten met betrekking tot spyware e.d.
Zelf gebruik ik zowel Ad-Aware als de BPS SpyWareRemover.

AA vind zaken die SWR niet vind en SWR vinden zaken die AA niet vind.

Als er programma's zijn die je niet moet gebruiken zijn dat BPS, SpywareNuker en AdAware 5.83
Deze drie maken meer kapot dan je lief is.

Op dit moment zijn AdAware 6 en Spybot S&D de enige twee die een behoorlijk deel van de in omloop zijnde spyware verwijderen. AdAware ligt zelfs iets voor op Spybot door de laatste kanonnade aan updates.

Groetjes,

Pieter

Geplaatst door Caspar107
Norton Internet Security 2002 verwijderd geen spyware, ik weet niet van wie je dat hebt gehoord...............:rolleyes:[/url]

Hij heeft het van mij gehoord Caspar107.

moonangel,

Op dit ogenblik wordt deze spyware door Norton verwijderd:

advertbar
aornum
bargainbuddy
BDE
Bonzi
broadcastpc
commonName
Cydoor
Downreceive
Dware
exactbar
Ezula
Flashtrack
Flyswat
Gator
Hotbar
EIplugin
Igetnet
Ipinsight
Moemoney
Mybar
Ncase
Praize
Savenow
Searchexplorer
Topsearch
Weathercast
Wurldmedia
Dlder
Eblaster
Netrat
Sevensearch
Shopnav
Webhancer

Dat is dus niet alle spyware.
In Norton versie 2004 zal alle spyware verwijderd kunnen worden met Norton antivirus.

Dus ja: je hebt nog steeds Ad-aware 6 en Spybot nodig.
Gebruik geen oude Ad-aware die ouder is dan versie 6.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Wederom alweer bedankt voor jullie advies. Ik heb ad-aware 6.0 op de computer gezet, gelukkig zonder problemen als loopt nog en doet het, maaaar nou snap ik dat programma niet echt..??

Ik heb de update gedaan van OR14509.06.2003.
Ad-aware laten scannen....maar nou weet ik niet wat ik moet verwijderen....adware vond 18 objecten, van dat logboek werd ik ook niet wijzer, en wat daarna kwam kon je aanvinken, waarschijnlijk dan verwijderen. Ik heb dus nog niets verwijderd, dat begrijpen jullie wel, kunnen jullie mij verder helpen met dit programma??

Groetje van een vrouwelijke, Moonangel...

Laatst bewerkt:
Hoi,

Dus wat er na dat logboek komt kun je allemaal wegdoen.....het veel hotbar, dat zag ik wel. Ik dacht dat Norton dat al had verwijderd, dus nog niet.

Maar hier is die lijst:

HOTBAR REG SLEUTEL
ALEXA REG SLEUTEL
HOTBAR REG WAARDE
WINDOWS REG BESTA...
TRACKING CO BESTANDEN
OTHER CO BESTANDEN
TRACKING CO BESTANDEN
GATOR BESTAND
GATOR BESTAND
HOTBAR BESTAND
OTHER BESTAND
LOP.COM MALWARE
TEKUUM UP MAPPEN BESTANDEN
HOTBAR BESTANDEN DATA
CYDOOR MAPPEN DATA MINNER
GATOR DATAMINNER

Die CYDOOR is toch van kazaa, maar ik gebruik kazaa lite. heb ooit weleens die patch gedownload voor die lek, toen kwam er een tweede versie van kazaa op, vol met spyware.

En die lop.com is toch van msn plus, als ik die weghaal doet mijn msn het toch nog wel?

Groetje

Laatst bewerkt:
Hoi moonangel,

Als je klaar bent met scannen kun je voor de zekerheid eerst op Quarantaine klikken en daarna pas op Finish.
De quarantaine is een backup die je in geval van problemen terug kunt zetten.
Voor zover mij bekend heeft de Reffile 145 van AdAware maar één valse positieve en dat is een "packer" die als Web3000 herkend wordt.

Groetjes,

Pieter

Hoi,

Dat begrijp ik niet helemaal!!
refflile 145? packer die als web 3000 wordt herkend?

Kun je alsjeblieft uitleggen?

Nog een klein vraagje erbij....werkt Ad-aware ook samen met het antivirusprogramma Panda titanium?

Groetje Moonangel

Sorry,

Reffile 145 is de laatste update. Aankondigingen kun je altijd hier vinden: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=106233

Er is een onschuldig programma waarmee je bestanden kunt inpakken dat onterecht herkent wordt door AdAware als Web3000 spyware. De kans dat je dat programma gebruikt is minimaal.

Er zijn geen conflicten tussen AdAware en welk Antivirusprogramma dan ook.

Groetjes,

Pieter

Geplaatst door moonangel
samen met het antivirusprogramma Panda titanium?

Hoezo Panda? Ik dacht dat je Norton had.
Heb je 2 virus scanners op de pc dan?

Hoi,

Pieter bedankt voor je uitleg...nu snap ik het!

En Saldos, ja ik heb gelukkig zelf Norton, maar een goede vriendin van mij wil ook waarschijnlijk Ad-aware gaan downloaden, dus zodoende vroeg ik het eventjes tussendoor....
Zij heeft namelijk wel Panda.

Nee hoor, ik blijf bij Norton....

Groetje Moonangel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan