ad-aware se

Status
Niet open voor verdere reacties.

Taalkring

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2002
Beste mensen,

Als ik op de computer van een kennis ad-awarese draai dan krijg ik de volgende melding:

Trojan horse Startpage.CR is found in file C:\system volume Information \_restore{654EC93E-7E4B-4C9A-8EE0-1Bc)19636E4A}-\RP29\A000000.exe

Dit is een systeemmap dus daar kan ik niet inkomen of zijn daar truckjes voor.

Heb al verschillende dingen geprobeert om het te verwijderen maar helaas geen resultaat, ad-aware blijft met de melding komen.: heb in het register gekeken naar: ms7531.exe en verschillende SW*.exe en Winn32.exe en Winn32.mcs deze kan ik met de zoekopdracht in regedit niet vinden. Tevens heb ik een aantal virusscanners online geprobeert en ook dat helpt niet. Ook spybot helpt niet. Ook het programma'tje van Thijs Tazalaar geprobeerd ook dat hielp niet: http://home.wanadoo.nl/fassen/index.html

Als ik op een manier in die systeemmap kan komen dan kan ik het denk ik ook wel verwijderen.

Of moet ik HijackThis gebruiken?

Alavast bedankt voor diegene die hier inspringt.

Heb zelf ook even moeten spieken maar dit zou moeten werken:

1. Turn off your System Restore
2. Reboot your computer
3. Turn on your System Restore
4. Manually create a new restore point.
Unquote

Succes.

Ga ik zeker proberen, heb het compu systeem nu niet bij de hand, maar ga er zeker melding van maken. Alle hulp wat dit betreft is welkom.

Er zit een Trojan in een van je herstelpunten vandaar dat je ze even moet verwijderen.

Deze Computer > eigenschappen > systeemherstel > zet een vinkje bij systeemherstel op alle stations uitschakelen > toepassen > Ok.

Start de compupter opnieuw op nu worden alle herstelpunten verwijderd.

Als je pc opnieuw hebt opgestart kun je systeemherstel weer inschakelen.

Deze Computer > eigenschappen > systeemherstel > vinkje weghalen bij systeemherstel op alle stations uitschakelen > toepassen > Ok.

Succes :thumb:

Laatst bewerkt:
helaas

Helaas, jullie oplosssingen verhelpen het probleem niet. Hebben jullie nog iets in de truckendoos zitten??

Geplaatst door Taalkring
C:\system volume Information \_restore{654EC93E-7E4B-4C9A-8EE0-1Bc)19636E4A}-\RP29\A000000.exe

Dit is een systeemmap dus daar kan ik niet inkomen of zijn daar truckjes voor.

Dit is een verborgen map. Om die te voorschijn te halen lees dit dat kun je die map zien en erin komen en zou je die file kunnen verwijderen.

niets helpt

Niets helpt,

ik denk dat ik de raad van gezina maar ga opvolgen en zien waar het schip strand.

Allemaal bedankt voor de goed bedoelde raad en tot de volgende keer maar weer.

Groetjes,

"de Taalkring"

system volume Information

Is het dan echt helemaal niet mogelijk om in die systeemmap te komen.

Nogmaals, plaats eens een Hijack This Log in de daarvoor bestemde sectie. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan