Ad-Aware wil niet weg!

Status
Niet open voor verdere reacties.

cateyes

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Hallo,

Het lukt me met geen mogelijkheid om Ad-Aware te verwijderen. Ik wil het beslist kwijt.
Toen ik Ad-Aware draaide omdat IE7 raar deed (erg traag werd), liep de pc vast. Ik had alleen nog de bureaublad-achtergrond en cursor. Geen startknop of taakbalk meer. Er verscheen een crashreport van Ad-Aware waar ik geen wijs uit kon worden. Ook na opnieuw opstarten zelfde verhaal en weer dat crashreport.
Na een paar herstarts en anderhalf uur wachten kwam de rest weer op, maar heel traag. Toen geprobeerd Ad-Aware te verwijderen in config.scherm, software. Klik, half uur wachten en daar kwam de software op. Maar Ad-Aware reageert niet op verwijderen.
Teruggezet naar systeemherstelpunt.
Met RegSeeker geprobeerd te verwijderen. Lukt ook niet. Hier komt foutmelding dat "deze toepassing niet kan worden gestart omdat mia.lib niet wordt gevonden. Opnieuw installeren kan dit probleem oplossen."
Daar voel ik niets voor. Heb eens eerder een nieuwe versie van Ad-Aware geprobeerd te installeren. Die installeerde vervolgens ongevraagd (want ik had het uitgevinkt) Google Chrome. Door pc terug te zetten naar systeemherstelpunt ben ik die toen weer kwijtgeraakt. Opnieuw Ad-Aware installeren is dus zeker geen optie voor mij. Ik heb sindsdien twee versies van Ad-Aware: 7.0 en 8.0. Beide laten zich niet verwijderen. Ook niet in veilige modus.
Omdat ik het toch kwijt wil, heb ik alle registersleutels geprobeerd te verwijderen van Lavasoft en Ad-Aware. Heel veel zijn gelukt, een paar laten zich niet verwijderen: linkerkolom LEGACY_LAVASOFT_AD-AWARE_SERVICE en rechts DeviceDesc en Service.
Na die handmatige registeropruiming is de traagheid wel verdwenen, de pc functioneert weer normaal.
Maar ik zie beide versies van Ad-Aware nog steeds bij software in config.scherm en nog steeds krijg ik het niet weg. Dit is dus een heel hardnekkig programma dat zich diep in de krochten van de pc nestelt. Alleen al daarom wil ik er af. Maar hoe? Weten jullie nog een oplossing?
Inmiddels ook Revo Uninstall gedraaid en daarna alle opties van CCleaner. En natuurlijk opnieuw opgestart.
Ik zie Ad-Aware nu niet meer bij de applicaties in CCleaner en ook geen restanten meer in program files op C. Bij Software in config.scherm staat Ad-Aware nog wel, maar nu zonder button "Verwijderen". Alleen programmanaam, grootte (nu nog ruim 20 MB, was eerst veel meer) en gebruik.
In het register zie ik nog steeds de sleutels van LEGACY_LAVASOFT_AD-AWARE_SERVICE.
Lijkt erop dat ik Ad-Aware nooit volledig kwijt zal raken. Moet dat maar accepteren denk ik, ook al baal ik ervan dat zo'n programma "wint". Tenzij iemand nog een idee heeft?

---Windows XP Home SP3---

Laatst bewerkt:
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik ben de pop-ups van Ad-aware beu en gebruik het programma niet meer. Maar verwijderen lukt niet, precies zoals boven is beschreven heb ik ook gedaan met hetzelfde resultaat: geen.

goeden dag

probeer eerst een beck-up te maken van de bestanden die je echt nodighebt
en doe dan de microsoft op nieuw instaleren

dan is het meestal wel over

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan