AD even uitschakkelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

KingShift

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2006
Berichten
185
hallo forumleden,

Ik heb een probleem ik wil de AD uitschakkelen maar niet verwijderen.
Köinkt een beetje dom maar de AD moet uit zodat ik weer op internet kan naders krijgen we conflicten binnen het nerwerk omdat er dan 2 Active directory's zijn die alle 2 master zijn.
Ik weet dat het via service.msc er in kom maar hoe heet active directory daar?

Groeten KingShift
 
Laatst bewerkt:
A waarom wil je op het internet?
B EWaar komt die 2e vandaan?

Als je niet wil dat mensen inloggen via die server is het genoeg om de netwerkkabeleruit te halen en hem om te patchen naar het internet anders netlogon even stoppen dan kunnen ze niet meer inloggen
 
A waarom wil je op het internet?
B EWaar komt die 2e vandaan?

Als je niet wil dat mensen inloggen via die server is het genoeg om de netwerkkabeleruit te halen en hem om te patchen naar het internet anders netlogon even stoppen dan kunnen ze niet meer inloggen

A) omdat ik windows update wil laten draaien en hoop dat er dan iests geinstallerd wordt waar door WSUS werkt(iets gelezen op het internet)
B) de hooft server krijg ik internet van en met 2 AD is geen goed plan
 
O ja dat is die testserver opeen apart netwerk, ik neem aan dat die op een ander domein draait? Dan kan het geen kwaad, als die wle exact zo is ingericht als de echte server, moet netlogon uit, dhcp, dns e.d. anders krijg je geheid problemen staat er ook niet iets als active directory sites en services? bij de services?
persoonlijk zou ik de patch via een andere pc binnenhalen en en hem er met usb stick opzetten maar als bovenstaande services uitstaan
 
zou je beetje precieser willen zijn door alle servicen op te noemen die uitmoeten
ik weet namelijk niet welke dat allemaal zijn om eerlijk te zijn

Groeten KingShift
 
Wa heb je allemaal draaien? Ook dhcp en dns? Die moeten sowieso uit anders heb je het hele netwerk mischien plat ook al draait hij standalone,
Akls jij hem op een werkgroep zet dan kunnen services al haast niet meer botsen met huidige services alleen dns en dhcp op 2003 overruel die van een 2000 server weet ik uit ervaring die kan je gewoon uitzetten door dns en dhcp consoles te starten en hem daar uitzetten of via services.msc daar staan ze wel bij.
Verder netlogon voor de zekerheid even uitzetten
 
Wa heb je allemaal draaien? Ook dhcp en dns? Die moeten sowieso uit anders heb je het hele netwerk mischien plat ook al draait hij standalone,
Akls jij hem op een werkgroep zet dan kunnen services al haast niet meer botsen met huidige services alleen dns en dhcp op 2003 overruel die van een 2000 server weet ik uit ervaring die kan je gewoon uitzetten door dns en dhcp consoles te starten en hem daar uitzetten of via services.msc daar staan ze wel bij.
Verder netlogon voor de zekerheid even uitzetten

Wat ik draaien heb is

DHCP
DNS
AD

Dus als ik DHCP, DNS en Netlog uit doe dan is de AD helemaal uitgeschakkeld? en het is 2003 Server
 
Als hij maar niet op het domein staat, de AD draait op domein dus bij het aanmelden kijken de clients naar het domein waar de policys vandaan komen als die van jouw niet in domein hangt maakt die AD niks uit volgens mij maar netlogon utischakelen kan geen kwaad
 
Als hij maar niet op het domein staat, de AD draait op domein dus bij het aanmelden kijken de clients naar het domein waar de policys vandaan komen als die van jouw niet in domein hangt maakt die AD niks uit volgens mij maar netlogon utischakelen kan geen kwaad

dat is het hem nou juist hij hangt dan in het zelfde netwerk als waar de (server waar niks mee gebeuren mag) hangen dan samen in 1 netwerk.
sorry voor de late reactie ik had dit weekend nergens tijd voor

Groeten,

KingShift
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan