AD sites and services

Status
Niet open voor verdere reacties.

rscheerhout

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2000
Berichten
136
Dames en Heren,

Vraagje i.v.m sites and services

Ik heb net een bedrijfs netwerk overgenomen.
En de users daar klagen over trage logins.

Het netwerk heeft 3 domain controllers.

2 staan er op het hoofdkantoor & 1 op een remote site die via een adsl vpn met elkaar zijn verbonden. Nu klagen alleen de users op de remote site.

Nu ben ik even gaan kijken bij de sites and services. het blijkt dus dat er geen site is aangemaakt voor de externe locatie.

De enige site die er is is de default XXXXXX nog wat. ook als ik op de wks kijk op die lokatie. en ik kijk wat de logon server is. zie ik dat hij inlogd op de dc op het hoofdkantoor.

Hier gaat het volgens mij dus fout...

Maar nu vraag ik me af hoe ik een site kan aanmaken voor de andere DC op de extrane locatie. Kan ik gewoon een nieuwe toevoegen, en dat de subnet van die locatie koppelen aan de nieuwe site?

Of is dit niet goed.

Ik heb niet echt een test omgeving waar ik dit even kan testen.


AD sites & services --> New site (bijv. Test)

--> New Subnet (subnet opgegeven van die site) 192.168.181.X\ 24.
--> "select site object voor this site" --> Test toevoegen.


Is dit voldoende...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op zich moet dat inderdaad voldoende zijn. Je moet alleen nog wel met een paar dingetjes rekening houden, vervolgens moet de DC ook aan die site gehangen worden. En een site-link gemaakt worden, ook met de manier van synchronizeren enzo.
En even kijken naar de dhcp-server settings voor dat subnet, misschien is het handig om de dns-server die de clients ook aan te passen naar de DC die bij hun lokaal staat. Want dat is de eerste die hij bevraagt als hij wat wil weten :D
Daarnaast kan je misschien ook wat spelen met shares die lokaal komen te staan en gerepliceerd worden etc.

Succes in ieder geval :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan