Ad

Status
Niet open voor verdere reacties.

baal0148

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 feb 2004
Ik ben niet direct een computer kenner, momenteel heb ik een ISDN aansluiting op internet. Ik wil ,i.v.m. de kosten van mijn ISDN aansluiting vanaf, en een ADSL aansluiting nemen bij planet internet.
Wie kan mij adviseren hoe te handelen zodat ik niet (te
lang) zonder internet aansluiting kom te zitten?
Bij voorbaat dank.

Welkom op Helpmij!

Wil je ISDN ook weer terugzetten naar Analoog? Is best prijzig. Maar nu betaal je ook dubbel abonnement voor ISDN, dus dat is afwegen.

Zo niet, dan moet je bij je provider een isdn adsl modem aanvragen.

Je kunt altijd op internet blijven op de huidige manier totdat adsl aangelegd is.

Welkom

Leesvoer.....
http://www.webwereld.nl/nieuws/13308.phtml

Je kunt je inderdaad afvragen of je wilt terug stappen naar een analoge lijn van de KPN voor telefonie, als je niet veel belt en de 2e lijn is niet meer nodig, tja dan is die keuze snel gemaakt.

Je kunt inderdaad ten alle tijden op internet blijven via een modem.
Denk er wel om, als je nu isdn draait en dan over wilt stappen naar analoog dat je ook nieuw modem nodig hebt om te kunnen inbellen.

grtjs jjw

Inderdaad. Wij hebben hem ook om laten zetten van Isdn naar analoog. Eerst komt de KPN langs om dat allemaal in orde te maken, en dan heb je aan een isdn modem niets op dat moment.

Een gewoon analoog (telefoontikken)modem kost tegenwoordig denk ik ca € 22 euro voor een tijdelijke oplossing als de KPN klaar is. (of de familie of buren moeten er nog 1 hebben omdat ze overgestapt zijn op ADSL:) )

Daarna komen ze pas ADSL installeren als het bevestigd is dat KPN klaar is met de lijn.

@jjw, ik meen dat tegenwoordig heel veel providers isdn adsl aanbieden. Ik heb op de site van planet gekeken en die hebben het ook.

Maar ik begrijp toch uit de vraag dat het om de kosten van de isdn aansluiting gaat en niet om de surfkosten.

Laatst bewerkt:
Ik heb sinds kort ADSL via Wanadoo. Daarvoor had ik ISDN via de Webvox. Ik heb er bewust voor gekozen om ISDN te behouden. Ik kan nog steeds inbellen en faxen en dat vind ik een groot goed. Bovendien is het veranderen van ISDN naar Analoog ook behoorlijk prijzig en het verschil in abonnementsgeld heb ik er wel voor over. Als mijn provider een keer down is, kan ik altijd nog het internet op via HetNet dat ik aangehouden heb.

Tanja ik gaf inderdaad ook maar 1 vorbeeld van een aanbieder voor adsl via isdn.

Er zijn er heel veel tegenwoordig, gelukkig maar.

grtjs jjw

Baal0148 heeft in het eerste bericht aangegeven dat hij/zij ADSL bij Planet wil nemen:)

Ook ik heb bij de overgang naar ADSL mijn ISDN abbo laten bestaan. Het moet nu wel erg vreemd gaan wil je echt internet niet op kunnen.

Ik moet wel eerlijk toegeven, dat ik ISDN voor de computer niet meer gebruik. Als je echter terug wil naar analoog, dan betekent dat weer ombouwen, centrale vervangen. Het is natuurlijk wel goedkoper, maar je moet daar tegenover weer de nummerweergave apart betalen. En jemist de 3 extra nummers weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan