Adapter kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Hallo.
Mijn vrouw heeft een Compaq laptop en die is ineens dood. Als ik de adapter erin steek gaat er geen lampje meer branden en de adapter blijft koud dus hij laadt blijkbaar niet.
Nu is de accu ongemerkt leeg vermoed ik want de laptop is helemaal dood.
Maar hoe weet ik nu wat het probleem is. Is er een manier om dit te testen? Want is het nu de accu of de adapter?

Ik keek hier en.
Ik denk dat de accu kapot is want zonder accu doet de lader het wel.
Ik heb de accu er weer in gedaan en nu brandt het laadlampje wel en er staat accu laadt, resterend 64%.
Maar als ik de adapter er uit haal dan dimt het licht en zie je de capaciteit teruglopen, na 30 seconden stond er 51%

Ik kan dan de conclusie wel trekken dat de accu kapot is denk ik?

Laatst bewerkt:
ik denk het wel, maar je kan ook een chipset probleem hebben(wat eingelijk heel erg onwaarschijnlijk is)

De laptop is 3 jaar oud en wordt elke dag gebruikt. Werkt verder goed maar de laatste dagen kwam soms ook de melding dat de accu aan de stroom moest en als je dat dan deed dan stond er weer al gelijk 60 of 70%.

goedemorgen,

Gezien je bericht zou ik het inderdaad op een slechte accu houden.

normaal gesproken zou je ook op netstroom moeten kunnen werken als de adpater er in zit blijkt dit niet het geal te zijn zou eens aanraden om multimeter op de apdapter te zetten en te kijken of er nog stroom uit komt

Met adapter zonder accu gaat het wel, een nieuwe accu lijkt me nodig.
Bedankt

We zijn een week op vakantie geweest en de laptop stond uit maar bij terugkomst was het niveau van de batterij 24%.
Lijkt me niet goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan