Adapter maakt geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Ik heb zonet een nieuwe laptop aangekocht.

De HP DV7-1090eb.

Nu maakt de adapter (transfo) een vreemd geluid...

Is dit normaal/schadelijk?

Een vreemd geluid ?

Ik ken het probleem niet bij dit soort laagvermogen trafo 'tjes.

Bij wat grotere soortgenoten kan er een brommend geluid optreden.

Het is eerder een piepend geluid, maar niet constant, de ene keer piept het harder dan de andere keer. Ik maak me er zorgen in of het wel normaal is en het stoort me wel een beetje.

Nou, ik heb een voedingsadapter van een laptop nog nooit horen piepen.

Je hebt hem net gekocht zeg je, ik zou eens gaan vragen wat de verkoper er van vindt.
Ik zou dit niet pikken, lijkt mij garantie.

die van mijn laptop (acer) piept ook niet, maar ik weet wel dat bijv. de adapter van een nokia (vaak) wel piept.

ik heb ook een Acer en die piept ook nooit,
maaaar ik heb ook inderdaad een Nokia oplaad adaptor en die piept verschrikkelijk irritant hoog als ik m in t stopcontact steek. Maar er is nog nooit wat mee gebeurt (heb m al 3 jaar)

Ik heb contact gehad met HP en ze zeggen dat ik mij geen zorgen moet maken zolang de laptop niet uitvalt.

Bovendien ben ik in de winkel gaan kijken en de verkoper heeft de adapter van het toestel even bovengehaald en daar piepte hij ook.

Nu op zich ben ik er ondertussen vrij goed aan gewend en stoort het mij alleen als hij harder of zachter begint te piepen. Heb wel al ondervonden dat hij luider piept als de laptop meer stroom verbruikt.

Nouja, normaal dus...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan