adapter steeds opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

harry1947

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2004
Ik heb een sitecom WL 172 draadloze usb adapter.Als ik hem heb geinstalleerd gaat het prima maar de volgende dag als ik hem weer aanzet moet ik hem opnieuw installeren vanaf de cdrom. Waarom houdt hij dat niet vast. Ik draai op windows XP.
bvd gr harry

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Vaak is dit het gevolg van een onjuiste installatieprocedure.
Voer exact de volgende stappen uit om het probleem te verhelpen:
1. Zet je computer uit, maar laat de adapter zitten.
2. Start je computer en negeer de vraag die je hierboven te zien kreeg (sluit dus het venster met die melding!!!)
3. Ga naar Apparaatbeheer in het Configuratiescherm.
4. Klik op de rubriek 'Netwerkadapers'
5. Klik met de rechter-muisknop op de naam van de sitecom-adapter en vervolgens op 'Installatie ongedaan maken'
6. LET OP: er wordt gevraagd of je óók het stuurprogramma wilt verwijderen JA DUS: BEVESTIG DIT
7. Nadat het apparaat uit het overzicht is verwijderd (dus inclusief het stuurprogramma) verwijder je de adapter uit de computer
8. Sluit Windows af en zet de computer UIT (zorg er dus voor dat de adapter niet meer in de computer zit).
9. Start de computer weer
10. Download/intalleer de laatste versie van het stuurprogramma voor je adapter HIER. LET OP: je hebt de adapter dus nog steeds niet geplaatst. Dat doe je pas later, nadat de software is geïnstalleerd.
11. Volg de aanwijzingen tijdens de installatie van de software !!!!
12. De adapter plaats je dus niet eerder, dan nadat er tijdens de installatie van de software om wordt gevraagd, of nadat de installatie volledig is afgerond.

Laatst bewerkt:
Sorry voor de late reactie maar het werkt prima nu. Bedankt gr harry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan