Adapter van scherm kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

swallav

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2007
Gister heb ik een scherm (acer al1512) ergens gratis opgedaan. Werkte perfect. Echter toen vandaag de stekker er in deed gebeurde er niets. Het lampje op de adapter werkte ook niet. Mijn conclusie, adapter kaduuk. Nu is mijn vraag. Weet iemand hoe ik aan een nieuwe kan komen?
Merk
Potrans
Output 12V 3.33A
(-)-----(O-----(+)

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Volgens mij verkopen die alleen notebook adapters. Ik kon tenminste geen adapter voor het scherm vinden.

Hoi,

Sorry dacht eigenlijk dat je dat bedoelde maar is een universele adapter niks voor je waar je de spanning zelf kan instellen.
En hier is nog een orginele

Modag

Ik heb er wel een, alleen zit ik met het probleem dat ik niet hoe het dan met stroom zit. Ik kan hem instellen op 3, 5, 6, 9, 12, 13.8.
Op de achterkant staat 3/5/6/9/12V ---- 2.5A 30VA max
13.8V ---- 2.2 30VA max.
Mag je de hoeveelheid ampere zomaar overschrijden, of doet de adapter dat niet?

Hoi,

Ja hoor je mag gerust de amperage wat overschrijden let wel op de plus en de min van de stekker dat die goed zit.
Maar als ik het goed zie is hij op 12 volt maar 2,5 ampere en dat is te weinig zal hij het doen zal hij gauw kapot zijn of hij doet het helemaal niet
Modag

Laatst bewerkt:
Hoe weet je eigenlijk of binnen + of - is? Het had iets te maken met (-) --- (O----(+) weet ik nog maar ik weet niet maar wat (O is trouwens ingekleurd als zwart). (-) moet een rondje om - voorstellen. ( een half rondje

Hoi,

Volgens mij geeft het rondje de middelste pen aan en het halve maantje de buitenkant.

Modag

MOdag had zijn bericht aangepast. Deze vraag is opgelost.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Sorry maar wat bedoel je met aangepast en hoe heb je het opgelost?

Modag

Dit

Maar als ik het goed zie is hij op 12 volt maar 2,5 ampere en dat is te weinig zal hij het doen zal hij gauw kapot zijn of hij doet het helemaal niet
Modag
Laatst aangepast door Modag : Gisteren om 12:18.

Dit had ik niet gelezen toen ik mijn vraag poste over of je de hoeveelheid ampère mocht overschrijden (dus je hebt 2.5 en je hebt 3.3 nodig).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan