Adapter werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

vision87

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
Hallo,

IK heb een Fijutsu Siemens Amilo notebook en gister viel opeens m'n stroomvoorziening uit. De stekker zit in het stopcontact en in de laptop maar de laptop reageert niet meer op de adapter en het groene lampje op de adapter zelf brandt niet meer. Dus, ik denk dat het aan de adapter zelf ligt. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Ik heb al verchillende stroompunten enzo geprobeerd enzo. Of issie gewoon écht stuk? Help!

Het kan zijn dat de stekker dat naar het adapter gaat niet goed meer is. Als je gewoon een standaard stekker hebt kan je die voor 2 euro halen. Probeer eens met de kabel te spelen. Dus even heen en weer draaien om te kijken of er misschien geen kabel breuk is.

Word de adapter wel warm als je het in de stopcontact zet?

Nee dat blok wat tussen die twee kabels in ' hangt' zegmaar wordt normaal idd warm, maar dat wordt ie nu ook niet meer. Bij m'n draagbare radio heb een zelfde soort stekkertje. Die kan ik eens uitproberen. Al had ik dat gister ook gedaan met het stekertje van m'n HD. Toen deed hij het ook niet. Maar ik ga er wel een beetje mee klooien vanavond (zit nu op school). Hoop dat die radio stekker het doet, anders koop ik er inderdaad wel eentje.

Let er wel op dat je een adapter neemt die dezelfde spanning en stroom kan leveren en die dezelfde polariteit heeft!! Als het geen kabelbreuk is: Sommige laptop-adapters hebben een zekering in de behuizing, die kan dus doorgebrand zijn. Vaak is het wel een klus om zo'n adapter open te halen aangezien de delen verlijmt zijn. Zit er geen garantie meer op? Dan kun je proberen de adapter open te halen om de zekering te controleren. Dit doe je natuurlijk zonder dat de stekker in het stopcontact zit :)
p.s. een zekering brand niet zomaar door, probeer dus de oorzaak van het doorbranden ook te achterhalen.

Let er wel op dat je een adapter neemt die dezelfde spanning en stroom kan leveren en die dezelfde polariteit heeft!! Als het geen kabelbreuk is: Sommige laptop-adapters hebben een zekering in de behuizing, die kan dus doorgebrand zijn. Vaak is het wel een klus om zo'n adapter open te halen aangezien de delen verlijmt zijn. Zit er geen garantie meer op? Dan kun je proberen de adapter open te halen om de zekering te controleren. Dit doe je natuurlijk zonder dat de stekker in het stopcontact zit :)
p.s. een zekering brand niet zomaar door, probeer dus de oorzaak van het doorbranden ook te achterhalen.

Ja daar heb ik opgelet inderdaad. Het zal bij de originele kabel en adapter ook wel goed zitten...En kabelbreuk is het ook niet, want ook met andere stekkers, die ik heb uitgeprobeerd, doet hij het niet. Dan zal het misschien een zekering zijn ja. En hij is nog geen maand oud en zit dus nog garantie op, dus dat zal wel opsturen worden... *zucht* mits mensen natuurlijk nog andere tips hebben. Maar in ieder geval bedankt iedereen!

Ik heb een nieuwe gekocht en krijg me geld vergoed van de verzekering :D
Bedankt nogmaals voor de tips enzo.

Heel mooi, goed dat het verzekerd was.
p.s. je kunt dit topic sluiten door rechtsonder de status op "opgelost" te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan