Adaware 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
01R20713.08.2003

Nieuw:
MSConfig32 (Not Microsoft's), RemanentBHO, SunInfoConnect, RyDial (Dialer), TaskMgr-DV, ShopForGood, Grupox.

Bijgewerkt:
MSConnect, W32.Blaster (Variants B en C), IGetNet.

Reference Number : 01R20915.08.2003
Internal build : 78
Total size : 513494 Bytes
Signature data size : 503817 Bytes
Reference data size : 9613 Bytes
Signatures total : 11592
Target categories : 10
Target families : 239

Het viel mij op dat de werking van het progje na de update naar 6.181 ietwat is veranderd. Na het kiezen voor "scannen" ging het progje voorheen direct aan de slag, nu mag je eerst een keuze maken.

Voordeeltje is wel dat de "lange" scan oneindig veel sneller verloopt dan voorheen.

Hoi Pasja,

Dat komt omdat de "lange scan" geen volledige scan meer is, maar alleen naar actieve spyware zoekt.
Als je echt alles wil controleren moet je de volledige schijf scannen met alle opties aangevinkt en dan ben je (minstens) net zoveel tijd kwijt als vroeger.
Maar voor normaal gebruik is dit wel beter.

Groetjes,

Pieter

Hallo Pieter,

Das' nu net het vreemde, volgens mij heb ik alles wat in te stellen valt, ingesteld en toch doet Ad-Aware er zeker de helft minder lang over dan in de vorige versie. (uiteraard bedoel ik dan niet de snelle systeemscan, maar de uitgebreide).

Zie screendump voor zoekinstellingen. Mis ik dan nog wat, want behoudens al deze opties laat ik al mijn hd-drives doorzoeken (net zoals voorheen).

Idd. de snelle systeemscan is een kwestie van enkele tientallen seconden, de uitgebreide van enkele minuten, daar waar die voorheen er heel veel enkele minuten over deed.

Ik heb niets aan mijn systeem veranderd, slechts Ad-aware ge-update.

...................???

Bijlagen

• adaware.jpg
    adaware.jpg
    47,5 KB · Weergaven: 17
Hoi Pasja,

De "engine" is wel verbeterd, maar ik heb nooit van iemand gehoord bij wie het zoveel scheelde.
Ik heb zelf wel een groot verschil gemerkt als ik het scannen van mijn (vrij grote) hosts file en de favorieten uitschakel.
En ik heb "Run scan as background process" aanstaan, zodat ik gewoon kan doorwerken.

Groetjes,

Pieter

tja, dan zal het soort bestanden dat ik overwegend op de machine heb staan wel positief gevoelig zijn voor de verbeterde scanengine.

Reden dat ik het eigenlijk zo zeker weet, (want je zit natuurlijk niet met een stopwatch in je handen :D ) is het feit dat ik zo nu en dan gewoon naar het schermpje zat te kijken tijdens het scannen. Wat mij dan opviel was dat Ad-Aware de eerste 60.000 objecten redelijk vlot doorzocht, maar dat daarna het redelijk "eeuwig" duurde totdat 'ie eindelijk de 105.000 voorbij was, waarna het weer lekker soepel ging tot de afronding op zo'n 135.000. Nu "jankt" 'ie er een in keer overheen. De enige korte "hobbel" in het geheel is eigenlijk als 'ie de mapjes / files van Spybot Search & Destroy doorzoekt.

Nou ja, het gaat nu stukker vlotter, so who cares...... :D

Normaal krijg je een berichtje als er weer een nieuwe reactie kwam, hier in deze thread. Nu krijg ik niks meer al een paar weken niet meer. Hoe kan dit, ik heb me niet afgemeld bij deze thread hetzelfde in de thread van spyware(blaster) daar komt heel af en toe iets van in mijn mail.

is m.i. toch ook niet echt relevant, als je 1x in de paar dagen even op updates checkt dan komt 't ook goed, toch..................

01R21122.08.2003

Nieuw:
BlueFudelta (IRC Vulnerability), XXXMedia4u.

Bijgewerkt:
All-In-One Telcom Dialer, Gator (PrecisionTime/Date Manager), FreeScratchCards, MainPean Dialer, IBS-Dialer, AdBlaster, IEmsg-Hijacker, SearchAndClick, diverse tracking cookies.

Reference Number : 01R21122.08.2003
Internal build : 84
Total size : 528594 Bytes
Signature data size : 518662 Bytes
Reference data size : 9868 Bytes
Signatures total : 11896
Target families : 246

01R21323.08.2003

Nieuw:
Crontel Ltd, Rads01.Quagrogram, Nez.

Bijgewerkt:
Bargain Buddy, StarDialer, InternetBillingSolution (IBS-Dialer), diverse tracking cookies.

Reference Number : 01R21323.08.2003
Internal build : 86
Total size : 535818 Bytes
Signature data size : 525685 Bytes
Reference data size : 10069 Bytes
Signatures total : 12095
Target families : 251

de laatse update krijg ik er niet door, en daarna krijg ik de melding warnig, enz

hij stopt bij 5 %, en verder gebeurt er niets, heb m verwijder en opnieuw geinstalled, maar tot 30% en verder niet

wie heeft dit ook, of weet een oplossing

Laatst bewerkt:
01R21426.08.2003

Nieuw:
World Wide WebMarketing, Search-Explorer Toolbar, CookLop Hijacker, ProDyne Webinstall.

Bijgewerkt:
PeopleOnPage, Gator, FavoriteMan, TIB Browser, Central24 (CabDialer variant), MediaLoads, SaveNow, WeatherCast, en diverse tracking cookies.

Reference Number : 01R21426.08.2003
Internal build : 87
Total size : 539425 Bytes
Signature data size : 528966 Bytes
Reference data size : 10395 Bytes
Signatures total : 12172
Target families : 252

het werkt weer, bedankt voor de oplossingen, zal wel een heelelangzame server zijn geweest;)

foutmelding

Terwijl elk ander prog werkt krijg ik bij de pogingen om Spywareblaster te updaten steedsde volgende foutmelding: zie bijlage.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?Moet ik gewoon even geduld oefenen?

Bijlagen

• sjotje9.jpg
    sjotje9.jpg
    21,2 KB · Weergaven: 21
Eén dag te vroeg de bandbreedte op :snif:

http://www.javacoolsoftware.com/

Excuses voor het ongemak. Morgen zou hij het weer moeten doen (als ze dat op een feestdag tenminste regelen). Er zijn trouwens geen updates, dus je mist niets als je die van 22-8 hebt.
Er komt wel een nieuwe versie van SpywareGuard aan.

Back on topic?

Groetjes,

Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan