AdAware+downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

dickenannemiek

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2003
Kan iemand info geven hoe ik aan de juiste versie van AdAaware kan komen (build 6.181) op de site van Lavasoft.

Ben dus al via helpmij- spyware en geklikt op de link (AdAware) bij de site van Lavasoft gekomen. Maar ik kom alleen maar tot het downloaden en installeren van AdAware SE 1.03 personal.

Waar moet ik precies op klikken op de site van lavasoft??

Groet, Dick

Is de info in het topic dus niet meer actueel?

Ik bedoel het topic waar je je log kunt plaatsen. Die van Crash met de tekst openend LEES DIT EERST GOED DOOR VOORDAT JE EEN LOG PLAATST en gebruik niet een oudere versie!!!!!!

Groet weer, Dick

Latest definition file: SE1R5 22.08.2004
Please Note Version SE Build 1.03 is now available! This download is for use with this version only.
Manual Installation: Unzip the archive, replace the existing file and restart Ad-Aware\Ad-Watch.
You can also use the webupdate component implemented in Ad-Aware to install this update.

Hieruit begrijp ik dat AdAware 6.181 updaten hetzelfde resultaat geeft.

Het staat inderdaad in het Helpmij tegen Spyware Offensief... Ik zal het doorgeven, en het zal zo snel mogelijk aangepast worden :)

Bedankt zo ver!

Maar nu..

Volledige systemscan gedaan met AdAware 6 1.03...

In de topic lees ik dat ik "alles" aan moet vinken. Neem aan dat daar de lijst met "critical objects" mee bedoeld wordt. (of niet?)
Deze heb ik geback-upt in Quarantaine (zoals in topic beschreven...)
Maar als ik nu op next klik, wil AdAware : "de objects" verwijderen.

Moet ik dit inderdaad doen?
En wat is de volgende stap?

Groet, Dick

Als je van je spyware af wilt moet je het uiteraard verwijderen. Vind je het leuk om het weer terug te hebben dan staat het dus in quarantaine bij Ad Aware.
Een volgende stap zou bv. een scan met Spybot zijn, want die wil nogal eens iets ontdekken, wat AdAware heeft vergeten. (Andersom gebeurt ook.) Spybot maakt ook backups, dus geen angst.
Spywareblaster haalt meteen spyware van je comp en Spywareguard laat het niet eens toe, maar van deze laatste heb ik al in geen eeuw meer een update gehad.
Dan heb je ook nog CWShredder die trojans van CoolWebSearch opspoort.
Dit zijn de meest betrouwbare spywaretools zonder fratsen. Sommige andere installeren n.b. spyware op je comp of halen te veel / te weinig weg.
Samen met een goede firewall en virusscanner hou je op die manier je comp goed schoon.

Maar de mededeling van lavasoft in mijn vorige bericht heb ik geloof ik toch niet goed gelezen..........:confused:

Laatst bewerkt:
Geplaatst door dickenannemiek
Bedankt zo ver!

Maar nu..

Volledige systemscan gedaan met AdAware 6 1.03...

In de topic lees ik dat ik "alles" aan moet vinken. Neem aan dat daar de lijst met "critical objects" mee bedoeld wordt. (of niet?)
Deze heb ik geback-upt in Quarantaine (zoals in topic beschreven...)
Maar als ik nu op next klik, wil AdAware : "de objects" verwijderen.

Moet ik dit inderdaad doen?
En wat is de volgende stap?

Groet, Dick

Jep, die moet je verwijderen. De volgende stap staat in het Helpmij tegen spyware offensief toch? Had je Spybot S&D al gedraaid? zo nee, draai die dan. Voor een uitleg:
http://home.filternet.nl/~hansp21/spybot.html

Daarna maak je een HijackThis logje. Voor een uitleg:
http://home.filternet.nl/~hansp21/hijackthisuitleg.html

Maak het logje aan en post het IN het Helpmij tegen spyware offensief:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan