adaware en spybot

Status
Niet open voor verdere reacties.

van.beurten

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
530
Sinds gister heb ik spybot geïnstalleerd.
Nu weet ik niet precies hoe ik die 2 naast elkaar moet laten lopen. Normaal als ik adaware draai dan gooi ik alles wat hij gevonden heeft weg. Gisteren voor het eerst ook spybot laten scannen en die vond er nog een stuk of 6. Kan ik deze ook gewoon weggooien? (Het is me niet duidelijk waar deze '"spy's" over gaan, hier ben ik teveel leek voor).
Graag uw advies,
Met groet,
Bernadette.
 
Alles wat spybot en adaware vinden kun je weggooien.:) Ze vullen elkaar een beetje aan denk ik. Wat de ene niet vindt, vindt de ander weer wel.
 
Graag gedaan:thumb: Misschien dat anderen je er nog meer over kunnen vertellen maar dan hoor je het nog wel.
 
Tanja,

ik heb sinds november nog alleen maar Adaware. Reden hiervoor was tweeledig:
1. ik vond dat Spybot veel te weinig updates uitbracht om (voor mij) geloofwaardig te zijn en
2. ik draaide altijd eerst Adaware en daarna Spybot en het laatste progje vond nooit meer wat, m.a.w. ik meende 'm niet meer nodig te hebben.

Belangrijkste reden voor het feit dat ik nu reageer is dat ik mij herinner dat Spybot na de controle met 3 verschillende kleuren de gevonden dingen aangaf :
rood / zwart en groen.
Ik meen mij ook te herinneren dat het verwijderen van gevonden zaken van een van die kleuren niet aanbevolen werd door Spybot zelf. (problemen met programmatuur konden het gevolg zijn)
De uitleg van de kleuren staat in de helpfunctie van Spybot, maar zoals ik al schreef, het progje staat bij mij niet meer op de HDD, dus ik kan het niet even gauw opzoeken.
 
Ik heb ze allebei nog maar gebruik ook alleen nog maar Adaware. Spybot heeft niet veel toe te voegen heb ik gemerkt.

Ik heb in de help van Spybot gevonden wat je bedoelt:

Rode verwijzingen duiden op spyware problemen die gerepareerd zouden moeten worden om veiligheids- dan wel privacy-problemen te voorkomen. Dit is het enige soort probleem dat vooraf geselecteerd is om te worden gerepareerd.


Zwarte verwijzingen zijn systeem internals/interne systeemproblemen. Als je niet weet wat dat zijn, dan stel ik voor om er met je vingers af te blijven of het support forum te bezoeken.


Groene verwijzigen duiden op gebruikssporen. Het kan geen kwaad om deze te verwijderen

Had daar eigenlijk nooit op gelet, verwijderde alles altijd:D
 
maar als je tijd en zin hebt, misschien kun je dan even in de Help van Spybot kijken welke kleur je beter niet kunt verwijderen om problemen met Windows / Office en / of andere progjes te voorkomen. (Die "gevaarlijke" kleur kreeg standaard ook geen "vinkjes" mee, meen ik mij te herinneren ?)
 
Heb mijn bericht al aangepast:D (zie hoger)

Zwart is dus die "gevaarlijke" kleur.
 
Ja, da's idd. wat ik mij meende te herinneren, ik wist alleen de kleur niet meer.

Bernadette, m.b.t. het verwijderen, ALS er problemen ontstaan, kun je altijd de zaken weer ongedaan maken middels de backup die Spybot maakt. (Geldt trouwens ook voor Adaware)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan