adaware - niet zo leuk

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendricus

Verenigingslid
Lid geworden
4 mrt 2002
Bij het installeren van de nieuwste adaware FREE scanner merk ik dat lavasoft zowel een toolbar als een startpagina mee installeert voordat ik zie waar ik dat kan verhinderen.
Hoe kan ik dat voorkomen cq verwijderen?
Oh, ja, de-installeren met bv revo uninstaller haalt dan weer alles van adaware weg...:rolleyes:

wie weet raad?

Vaak staat er bij het installeren een vinkje aan in het menu waardoor je de toolbar en startpagina krijgt. Meestal gaat dit niet automatisch...

Ik zou even deinstalleren, en goed opletten bij het installeren en niet blind doorklikken.. Vaak zit t m daarin..

De toolbar is ook gewoon gewoon te verwijderen via > configuratie scherm > programma's en onderdelen.

Mvg Leo

Dank voor de reacties!
Leo had het meest gelijk...Mijn Revo de-installer groef te diep in het register en haalde ALLES van adaware weg (mijn fout) :(
Adaware werkt nog altijd uitstekend (vinnik) maar het breidt zich almaar uit...voorlopig is mijn vraag beantwoord.

Groetjes,

Ad-Aware was jaren geleden een van de programma's die je eigenlijk wel moest hebben. Nu zijn de tijden toch echt veranderd en stelt Ad-Aware eigenlijk niets meer voor. Blijf niet te lang (jaren) hangen bij een programma dat ooit goed was. Kijk eens naar Malwarebyte's Anti-Malware (MBAM), Emsisoft Emergency Kit (EEK) en HitmanPro (HMP) om je systeem geheel gratis te controleren op alle vormen van malware.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan