Adaware vindt 154 nieuwe componenten!

Status
Niet open voor verdere reacties.

JP_Zandt

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2001
Berichten
267
Geplaatst door Kleinkramer
Teveel is inderdaad niet nodig.

Als je regelmatig Ad-Aware draait, en je Msconfig even checkt op eventuele nieuwe 'gasten' in Opstarten, kom je een heel eind.

Wat wel nuttig is, is een progje als <A HREF="http://www.mlin.net/StartupMonitor.shtml">StartupMonitor</A>

Die slaat alarm wanneer iets zich in je opstart wil vestigen, en dan kun je dat toelaten ofwel blocken.

Ik heb StartupMonitor geinstalleerd, maar omdat ik gek word van al die register meldingen wil ik het weer verwijderen. Maar hoe verwijder ik dit programmatje??
 
Geplaatst door JP_Zandt


Ik heb StartupMonitor geinstalleerd, maar omdat ik gek word van al die register meldingen wil ik het weer verwijderen. Maar hoe verwijder ik dit programmatje??

Ga naar start-uitvoeren en type daar dit in:

StartupMonitor.exe /kill

Druk op Enter en je probleem is opgelost.
 
Sorry dat ik me ermee bemoei, maar als je allemaal registermeldingen krijgt, is het dan niet beter om naar de oorzaak te kijken?
Of weet je waar het door komt?

Groetjes,

Pieter
 
Bedankt voor de opmerking, maar ik weet inderdaad waar het door komt. Het gebeurt alleen als ik zelf programma's wil installeren op mijn computer.

Omdat ik mijn computer gewoon voor huis, tuin en keuken gebruik nodig heb, denk ik dat zo'n startup progje vrij overbodig is.
 
Geplaatst door Pieter Arntz
Sorry dat ik me ermee bemoei, maar als je allemaal registermeldingen krijgt, is het dan niet beter om naar de oorzaak te kijken?
Of weet je waar het door komt?
Groetjes,
Pieter

Pieter Arntz,
Ik weet niet of je al een keer StartupMonitor hebt gebruikt, maar StartupMonitor werkt zo:

Zodra je een bepaald programma gaat installeren, dan krijg je de hele tijd een waarschuwing van startup monitor of je zeker weet of je een bepaalde bestand aan je register wilt toevoegen. Dus met het installeren van 1 programma krijgt je iets van 30 meldingen van startup monitor voordat het programma geinstalleerd is. Dat is inderdaad heel vervelend. En dat is wat JP_Zandt bedoeld.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door saldos


Ga naar start-uitvoeren en type daar dit in:

StartupMonitor.exe /kill

Druk op Enter en je probleem is opgelost.

Het probleem is maar tijdelijk opgelost. Als ik de computer opnieuw opstart heb ik weer hetzelfde probleem. Is er een manier om het progje definitief te verwijderen??
 
JP_Zandt,

Ga naar start-instellingen-configuratiescherm-software en verwijder het daar van de lijst.

De volgende manier is: start-programma-startup monitor-uninstall startup monitor.

ZOrg er wel eerst voor dat je StartupMonitor.exe /kill doet voordat je het verwijderd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan