Adblock plus logo verdwenen op www.telegraaf.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Adblock plus logo opeens verdwenen op www.telegraaf .nl Site staat niet in getolereerde lijst. Iets bekend over actie va Telegraaf zelf ?? Dus nu weer gewoon de uitermate onbeschofte irritante pagina grote nauwelijks weg te klikken reclames.
 
Het is niet onbeschoft hoor en schelden dat doen we op forums niet anoniem.

U zal moeten zoeken naar malware op de computer want deze manipuleert wat voor reclame u ziet en op welke sites u terecht komt. Meestal zijn advertenties het doel. Je krijgt dergelijke malware bij het gebruiken van kleine hulpmiddelen zoals iets om wat te kunnen downloaden ergens of een on-line conversie hulp of een on-line computer check. Logisch dat deze malware wel eens de adblocker zal kunnen verwijderen.

U heeft dus geen ander programma nodig tegen advertenties maar een gericht onderzoek naar wat er op uw computer wordt opgestart. Dat doet u, zoals gezegd in uw andere draadje, met: AutoRuns van Sysinternals.

Het is vaak een misverstand dat goede virus scanners en grondige malware scanners de invoeg toepassingen van de browser wel zullen onderzoeken. Dat zal de gebruiker zelf van tijd tot tijd moeten controleren.

Met AutoRuns krijgt u een lijst te zien in categorieën. Googel alle voor u onbekende namen van programma's tot u weet wat het is en waar het voor dient. Met het maken van aantekeningen over nut en noodzaak is het de volgende keer minder werk. Vaak zijn toepassingen die dit soort inbreuk maken makkelijk te verwijderen bij Programma's of bij Add-ons en Extensies in het menu van de Browser.

Nadat u dat allemaal gedaan heeft kan u kijken of u Adblock Plus kan verwijderen en opnieuw installeren. Het is geen add-on waar problemen mee zouden kunnen zijn en het staat bekend om zijn goede werking. Misschien wilt u het register opschonen voordat u Adblock Plus, na afsluiten en opstarten van de computer, opnieuw installeert. Het programma CCleaner heeft een register cleaner en er zijn verschillende bekende andere gratis register cleaners te vinden. Dit dient ervoor dat onjuiste verwijzingen naar niet meer geïnstalleerde software weggehaald wordt. Een register wat op orde is voorkomt allerlei fouten en het schoonmaken zorgt er meestal voor dat een verwijderd programma ook in de instellingen weg is.
 
Mega Senior Geregistreerd 6 april 2007
wrote >>Het is niet onbeschoft hoor en schelden dat doen we op forums niet anoniem.

Als je zit te lezen en er komt opeens een site bedekkende reclame voor je neus waarvan het X ook nog moeilijk te vinden is dan vind ik dit naar huidige maatschappelijke maatstaven fors onbeschoft en dat is het ook. Andere reclames bijv. aan het begin van video's hinderlijk de rest irriteert me niet zo. Overigens bij mijn weten doe ik niets anoniem toch?? Ik begin me wel te realiseren dat de Telegraaf kennelijk zelf in actie is gekomen door alle blokkers op een of andere manier te blokkeren. Maar dat zou min of meer te controleren zijn als bij jullie de blokkers ook niet meer werken. Moet je wel even naar www.telegraaf.nl
 
De ad-blocker die ik noemde werkt er prima.
 
Ik zie ze mooi niet verschijnen op de Telegraaf site noch opgestart met IE noch met Firefox. Helaas, maar ik word steeds nieuwsgieriger naar de oorzaak. Op de Financial Site van de telegraaf werken ze weer wel.
 
Bedankt voor het plaatje van de held die onze stad heeft gered.

Ze zijn niet heel groot en de de reclames die ik op deze site inderdaad veel zie zijn ook niet weg te klikken (behalve bij het openen één pop-up van de Postcodeloterij), verder maakt Telegraaf.nl gebruik van een scherm waarin je wordt gedwongen om de add-blocker zelf uit te schakelen voor wat hun site betreft en dit systeem werkt prima. De site hoeft er geen slechte naam door te krijgen en er gebeurt verder niets met Adblock Plus. Bezoeken van een site blijft trouwens vrijwillig. Ik kom wel eens op nu.nl en daar komt alleen het vriendelijk verzoek om de blocker uit te schakelen voorbij. Dit kan je dus bezoeken zonder advertenties te zien. Dat kost hun inkomsten en de lasten zijn dan ongelijk verdeeld.

Iedere keer als je een webpagina opent haalt u allerlei inhoud binnen en kunnen er kleine toepassingen worden gestart. Een klik ergens op, zoals ook de X van venster sluiten, zal alles op de computer kunnen activeren en allerlei opdrachten kunnen geven. Vanwege deze slechte beveiliging zijn er veel bedreigingen actief met slechte, vaak buitenlandse en opdringerige advertenties. Heel veel reclame die het surfen onmogelijk maakt en een niet meer werkende advertentie blocker wijzen op malware programma's die in de browser actief geworden zijn. Wat u dan zeker zal moeten doen is; de invoeg toepassingen van de browser controleren, bij add-ons en extensies. Malware en spyware scanners draaien. Handmatig zelf kijken wat er op de computer allemaal opstart met AutoRuns van Sysinternals, dat kunnen wel honderden dingen zijn maar kijk eerst bij de categorie Browser. U moet zeker voorkomen dat er bedreigingen kunnen worden geïnstalleerd doordat er meer wordt gedownload buiten u om. Vaak komt dit niet alleen. Bij alles waar u niet om heeft gevraagd en niet vertrouwt de bovenstaande controles uitvoeren, liefst off-line en wachtwoorden van accounts vernieuwen na verwijdering van schadelijke software.
 
www.telegraaf.nl verwijderd. herstart en blokker weer OK. Sinds de grote alles bedekkende nauwelijks te verwijderen reclames, je vindt het X niet op de verwachte plek ben ik er klaar mee. Dat zijn geen manieren om mensen over te halen, dan word ik geconfronteerd met respectloze opdringerigheid waar zo vlug mogelijk een eind aan dient te komen. Als dat met je papieren krant zou kunnen lukken is het nog vlugger gedaan met de abonnementen. Ik zie trouwens nog reclame genoeg. Net nog iets gekocht en zie nu overal advertentietjes met soortgelijke of hetzelfde artikel. Stoort me niet. Maar wel een video die met een reclame begint en daar ben ik weer vanaf gelukkig. Heb wel een abo op online, moet voldoende zijn.
 
Fijn dat het met houtje-touwtje lijkt te lukken. De oplossing is niet helemaal duidelijk. De gerichte advertenties komen door cookies, dat zijn kleine bestanden waarmee kan worden achterhaald welke pagina's u bezoekt en bijzonderheden als: hoe lang en wanneer. Vaak zijn cookies vereist om een pagina te kunnen bezoeken. Een hulpprogramma zoals CCleaner (Crap Cleaner) kan elke keer deze cookies verwijderen van de computer, Voor sommige Internet pagina's zal dat inhouden dat u dan niet wordt herkend en opnieuw voorkeuren moet kiezen. Misschien kan u cookies van sommige sites uit sluiten van verwijdering. Je kan trouwens ook de cookies vinden in het menu van de browser en ze dan gericht verwijderen, uit de alfabetische lijst. Of natuurlijk allemaal. Er zijn webwinkels en reisbureaus waar zelfs de prijs wordt aangepast op basis van de ontvangen cookies. Groet. Alfred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan