AdBlock van Firefox installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kuifje_007

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2004
Berichten
209
Ik heb Mozilla Firefox pas gedownload en geinstalleerd. Het werkt prima. :thumb: Ik wou ook AdBlock 0.52+ downloaden. Als ik erop klik, komt het even in de lijst van extensions en wordt het geinstalleerd. Maar dan gaat het opeens weer uit de lijst weg. Ik kan het blijkbaar niet downloaden en installeren, ook niet na opstarten. :(
Als ik in de opties van Firefox kijk, heb ik geen tabblad met extensions en themes. Ik heb Mozilla 0.92, dus vrij recente Mozilla.
Ook sommige andere tools kan ik niet downloaden. Maar Googlebar wel.

Hoe kan ik die AdBlock installeren? Ik heb speciaal Firefox geinstalleerd om die irritante banners en advertenties weg te vinken, zodat ze niet meer terug kunnen komen. :)
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb nu ook Mozilla...veel sneller en werkt prettig.
Maar zit die Adblock optie er niet standaard in? Waar haal jij hem vandaan dan kijk ik ook even of het hier lukt.
 
AdBlock is een extension voor Mozilla en Firefox. Dit is de homepage: http://adblock.mozdev.org/index.html

Houd er rekening mee dat de extensions in beginsel los van de browser zelf worden ontwikkeld; de mogelijkheid bestaat dus altijd dat een extension nog niet klaar is voor de nieuwste versie van de browser zelf.
 
Ik kan tot nu toe maar één extension downloaden en installeren, en dat is Googlebar. De rest kan ik gewoonweg niet installeren. Waarom kan ik geen andere extensions installeren?
 
Geplaatst door Kuifje_007
Ik kan tot nu toe maar één extension downloaden en installeren, en dat is Googlebar. De rest kan ik gewoonweg niet installeren. Waarom kan ik geen andere extensions installeren?

Ik had hier in het begin bij v0.9.1 ook last van met de All-in-one gestures, deze blockte ook bij mij de installatie van een volgende extentie.
Nu is dat inmiddels verholpen met een updateversie van deze extentie. Dus probeer het eens zonder de googlebar en als het wél werkt, meld het dan even aan de maker of desnoods bij de comments op update.mozilla.org. Dan kan er wat aan gedaan worden.

Het is ook mogelijk dat je in de preference, tab advanced "allow sites to install software" uit hebt staan. +nog dat je niet zomaar van elke site een extentie kunt installeren, er staan maar enkele in een whitelist om dit te mogen doen.(je kunt de xpi natuurlijk altijd eerst naar je hardeschijf opslaan en vanaf daar installeren)
 
Laatst bewerkt:
Dat had ik in andere bericht ook al gelezen. Vreemd genoeg staat het vinkje al aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan