additionele SSD plaatsen en werkend krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.
3 schijven op 1 voedingskabel kan geen kwaad, het opgenomen vermogen is dusdanig laag dat je daar niet benauwd voor hoeft te zijn dus gewoon opstarten dat ding :thumb:

ok, ik heb net geboot en zag niks speciaals geinstalleerd worden... ik vermoed dat ik nu naar disk management moet gaan, maar ik wacht af wat jullie het beste vinden...

staat momenteel toch nog niet zichtbaar... of moet ik in bios iets goed zetten...

zijn er instellingen die goed moeten staan hiervoor?? ahci ofzo?? ik lees ook dat ik gpt over mbr moet kiezen ergens op een website...

graag wat hulp voor de volgende stap...

ik ga deze straks formatteren, maar ik ben op windows forum bezig en ik moet een kolom attributes toevoegen aan detail view in explorer...

alleen, hoe noem je dit in nederlands???

OK, de install is vlot gegaan en is helemaal niet moeilijk in computerbeheer... gewoon 1 grote partitie aanmaken...

Ik heb wel nog een randvraagje:

(ik zal wat bijkomende info plaatsen, kan misschien van pas komen...)
Ik heb zoals hierboven gezegd reeds berichten gepost op het windows helpforum, gezien ik graag zou zien dat de 6 courante windows mappen (lees : downloads- afbeeldingen-video's-bureaublad-documenten en muziek) op mijn grotere SSD komen te staan, gezien de beperkte opslagcapaciteit van mijn kleinere boot SSD waar windows op staat...

Ik had dit op aanraden van iemand op een ander forum gewoon op mijn (toen HDD) harde schijf gezet. Ik had deze niet rechtstreeks onder mijn D: schijf gezet, maar eerst een mapje genaamd 'Media van PC' aangemaakt (dus D:\Media van PC).

Dit had ik dus gedaan met de downloads en afbeeldingen windows-folder... (rechtsgeklikt en dan pad veranderen naar Media van PC). Bij reboot was deze map magisch verdwenen en stonden beide folders helemaal ontregeld... ( D: schijf had nu de naam Afbeeldingen en afbeeldingen had als naam 'D:') (Downloads daarentegen had nu 2 icoontjes, de blauwe pijl, eentje genaamd downloads en de andere Media van PC) De downloads folder heeft zijn eigen opgelost, maar afbeeldingen resetten naar default pad ging niet omwille van NL-taal vermoed ik. Ik kreeg toch steeds een error)

Na instructies gekregen te hebben van iemand op dat forum heb ik wat liggen aanpassen aan de registry (user shell folders) en aan een bestand genaamd desktop.ini en met command prompts .

TL;DR: Ik wil deze windows folders toch nog verplaatsen naar mijn grotere SSD, maar heb geen zin om 70 reacties in mijn topic op windows forum te herhalen... Dus hier komt mijn vraag; op welke manier vat ik dit het best aan??

Ik kreeg van de persoon die mij geholpen heeft nog volgende raad mee:

When you attempted to move Downloads to Media van PC, unless you selected a subfolder of Media van PC named Downloads, you made Media van PC your Downloads folder.
Notice that the text in the Location tab for these folders doesn't say they are located in 'C:\users\username', it says they are in 'C:\users\username\foldername'.
Does that help???

en ook:

You can name them anything you want, really. The desktop.ini file will give them their Dutch names.
It's just important to make sure you select the target folder rather than just the containing folder.
Keith

kunnen jullie uitleggen wat het verschil is tussen target folder en containing folder? Ik heb het precies nog altijd niet goed begrepen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan