ADF werkt niet HP officejet Pro 8610

Status
Niet open voor verdere reacties.

mkur1201

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2013
Berichten
33
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs bovenstaande printer aangeschaft.
Het heeft even geduurd (bleek nog een software van de oude printer aanwezig te zijn) maar hij print.
Nu loop ik alleen opnieuw tegen een probleem aan met scannen.
Als ik opdracht geef te scannen en een aantal papieren heb gelegd bij de papierinvoer (ADF) om deze in te scannen, scant hij vanaf de glasplaat.

Ik heb al een tijd lopen pielen maar heb nog niet de oplossing gevonden.

Woe oh wie kan me hiermee helpen??
 
Wat doet jou denken dat de machine kan scannen vanaf de papierinvoer?
 
Zie de specificaties

+ heeft het wel gedaan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, da's dan iig belangrijk om te weten, ic. dat´ie het wel heeft gedaan. Mogelijk heb je zelf instellingen veranderd? Ik heb de online handleiding vluchtig doorgenomen, maar d'r is een heleboel in te stellen / mogelijkheden tot veranderen van de standaardinstellingen. Misschien moet je terug naar de barieksinstellingen om het e.e.a. weer werkend te krijgen, zie pag. 40 van de handleiding.
 
Je weet wel zeker (je vertelt eigenlijk best weinig in je startposting) dat je hebt aangegeven meerdere velletjes te willen scannen, dus niet 1 velletje?

Tijs.
 
Ok, da's dan iig belangrijk om te weten, ic. dat´ie het wel heeft gedaan. Mogelijk heb je zelf instellingen veranderd? Ik heb de online handleiding vluchtig doorgenomen, maar d'r is een heleboel in te stellen / mogelijkheden tot veranderen van de standaardinstellingen. Misschien moet je terug naar de barieksinstellingen om het e.e.a. weer werkend te krijgen, zie pag. 40 van de handleiding.

Ik word hopeloos hiervan!

Scannen lukt na het opnieuw installeren helemaal niet meer omdat ik een melding krijg op de computer dat de printer niet wordt gevonden terwijl ik wel (draadloos) kan printen.
N.a.v. jouw tip om de printer terug te zetten naar de fabrieksinstellingen heb ik pag. 40 uit de handleiding doorlopen maar ik kan op de display van mijn printer helemaal geen "installatie" kiezen.

P.s. Tijdens het installeren kom ik ondanks software verwijderd ook nog bepaalde dingen tegen die mijn oude printer horen (HP deskjet 3050), dit lijkt me toch ook niet goed!
 
Van de regen in de drup kom je niet meer, want je bent al in de 'drup' verzeild geraakt. Als het mijn printer was, dan zou ik nu als volgt verder gaan:

configuratiescherm, apparaatbeheer, printers en scanners. Verwijder daar (alle?) HP printers / scanners die je ziet staan. NIET opnieuw opstarten na het verwijderen.

Nu eerst in het configuratiescherm naar : programma's en onderdelen en vervolgens zoek je HP software op. Klik erop en kies voor verwijderen.

Mocht de printer (ook) met een usb kabel aan de computer gekoppeld zijn. trek dan de kabel eruit.

Start de computer op en als je het tooltje Ccleaner kent, gebruik dat dan en ga daar naar de optie 'register'. De blauwe blokjes links in beeld.

Ccleaner verwijdert nu alle (loze) sleutels van HP en

wat je nu dan hebt (als alles goed is gegaan............) is een computer waar alle sporen van HP zijn verwijderd.

Ga nu a.d.h.v. de handleiding te werk alsof je de printer net nieuw uit de doos hebt gehaald.

Bij vorenstaande adviezen ga ik er wel vanuit dat je de oorspronkelijke installatiemedia van HP in je bezit hebt (CD / DVD of whatever).

Als je dan na het uitvoeren van de installatie-instructies nog niet kunt scannen vanuit de feeder, dan wordt het tijd om de helpdesk van HP te bellen denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Ik zie verschillende software van HP, moet ik alles verwijderen (naast de printer heb ik niets anders aangesloten van HP)?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor jullie tips!
Ga morgen eerst alles verwijderen en de printer met de meegeleverde DVD opnieuw installeren.

Moet ik alles van software van HP verwijderen??
 
Het ziet ernaar uit dat na de procedure van gast0225 (alles verwijderen + opnieuw installeren) het probleem is opgelost!
Wauw fantastisch.

Bedankt voor jullie hulp!

Gr. Maarten
 
Mooi dat alles weer gaat zoals het hoort. Nu maar hopen dat het zo blijft. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan