Admin account verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thombose

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2007
Hoi, onlangs besloot ik van mijn dual-boot systeem af te stappen en terug gewoon windows xp op mijn desktop te installeren. Zogezegd , zo gedaan...Bij de installatie vraagt men altidj een paswoord voor een administrator account en een naam... Na de installatie, start ik de pc terug op, en in het welkomsscherm staat mooi een admin account waar ik gewoon het paswoord moet ingeven...Na een tijdje wou ik echter een nieuwe gebruiker toevoegen om werk en privé beter gescheiden te houden...Toen ik bij de gebruikers een nieuwe wou aanmaken (de eerste buiten "administrator") kon ikechter niet limited kiezen, enkel "Computer administrator" hoewel er wel degelijk al een admin account was (datgene dat ik in de installatie had aangemaakt)... Dus , maak ik een nieuw admin account aan, en voor even gaat het goed, ik kan switchen tussen gebruikers, geen probleem... Nu deze morgen, start ik de pc terug op en slechts het nieuwe account is aanwezig :( bummerr!!! nuja, niet zo tof want alles stond juist zo leuk gerangschikt en dat vindek niet zo tof dat dat weg is... hoe krijg ik dat ene "admin" account terug???µ
Thanx!!
Tom

je admin account is er denk gewoon nog. Hij ''verdwijnt'' als je een nieuw account heb aangemaakt. Als je naar je loginscherm gaat dan moet je CTRL+ALT+DEL en nog 1 DEL erachter aan doen. Krijg je zo gezegd een inlogscherm van windows2000. Typ daar:
Account: Administrator
PW: <die jezelf voor dat account heb ingesteld>

(kan zijn dat het administrator, Administrators of administrators is).

Probeer het is zou ik zeggen :)

maakt het uit .
Ja het maakt uit.
ieder kan zijn eigen vraag c.q. probleem plaatsen.
Je breekt dus niet in bij een ander zijn vraag.
De andere vraag heb ik dus verplaatst.
Maar huisregels lezen is dus moeilijk :evil:

niks moeilijks aan, maar ben te lui om het te lezen. Aangezien je niet als modje mag spelen heb ik ook niet gezegd dat hij een aparte topic moest aanmaken. Oeepsss.. :evil:

Hoi, onlangs besloot ik van mijn dual-boot systeem af te stappen en terug gewoon windows xp op mijn desktop te installeren. Zogezegd , zo gedaan...Bij de installatie vraagt men altidj een paswoord voor een administrator account en een naam... Na de installatie, start ik de pc terug op, en in het welkomsscherm staat mooi een admin account waar ik gewoon het paswoord moet ingeven...Na een tijdje wou ik echter een nieuwe gebruiker toevoegen om werk en privé beter gescheiden te houden...Toen ik bij de gebruikers een nieuwe wou aanmaken (de eerste buiten "administrator") kon ikechter niet limited kiezen, enkel "Computer administrator" hoewel er wel degelijk al een admin account was (datgene dat ik in de installatie had aangemaakt)... Dus , maak ik een nieuw admin account aan, en voor even gaat het goed, ik kan switchen tussen gebruikers, geen probleem... Nu deze morgen, start ik de pc terug op en slechts het nieuwe account is aanwezig :( bummerr!!! nuja, niet zo tof want alles stond juist zo leuk gerangschikt en dat vindek niet zo tof dat dat weg is... hoe krijg ik dat ene "admin" account terug???µ
Thanx!!
Tom

Begin even overnieuw, al die rommel ertussen stoort alleen maar.

Had je ook in veilige modus opgestart? en daar de mogelijkheid gekregen voor administrator en gebruikers?
Kijk daar eens in accountbeheer.

Je hebt in XP een administrator, daar waar je mee geïnstalleerd hebt en die normaal niet zichtbaar is, dan dien je een gebruiker aan te maken, die heeft beheerdersrechten.

Dan kun je daarnaast nog andere gebruikers aanmaken met en diverse rechten geven.

Mocht je een gebruiker met beheerdersrechten of de administator wissen, staat XP op z'n kop, want er dient altijd een administrator en een gebruiker met beheerdersrechten aanwezig te zijn.

Jerx heeft mij geholpen al, het enige wat ik mij nog afvraag is waarom dat admin account verborgen meot zijn en niet kan dienst doen als gewoon account met beheerdersrechten, alles was nu daarin juist ingericht zoals het hoorde.... In ieder geval, bedankt je hebt me flink geholpen en zeer snel, dat apprecieer ik enorm!!

niks moeilijks aan, maar ben te lui om het te lezen. Aangezien je niet als modje mag spelen heb ik ook niet gezegd dat hij een aparte topic moest aanmaken. Oeepsss.. :evil:

Je kunt dan de meld misbruik melding knop gebruiken...als dit te veel moeite is dan weet ik het ook niet meer.:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan