Admin Account verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Queen of Gondor

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2007
Berichten
61
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem. Mijn admin account is verdwenen. Mijn pc start nu automatisch het account van mijn man op, een standaartaccount. Nu had ik met mijn admin account de C en D schijf "afgelsoten" voor de standaart account gebruiker. Ik kan nu dus niks instellen via dit standaart account. De toegang wordt bijna bij alles geweigerd.
Dingen downloaden lukt soms wel maar installeren niet.

Ik heb de pc in veilig modus opgestart en hier gaf hij mijn admin account wel aan. Mijn account plaatje was anders en mijn wachtwoord werkt niet. Wie weet mij hier uit te helpen :(:(

Alvast bedankt
 
Het admininstrator-account in de veilige modus is het standaard ingebouwde admin-account van Vista en heeft niets te maken met het account dat je hebt aangemaakt met administratorrechten. Als voor het account in de veilige modus nooit een WW is ingesteld kun je gewoon enteren. (zonder WW dus)
Edit: probeer anders een systeemherstel.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Systeemherstel werkt niet hij geeft een fout aan. Als ik C:\Users\Gebruiker doe, dan staat er dat ik geen toegang heb tot dit bestand omdat het beveiligd is. Dat klopt. Dat betekend dat mijn account er nog wel is. Als ik C:\Users type dan zie ik een lijst met de accounts op de pc, waaronder ook gebruiker (mijn admin account).
 
Dan is je account "gelockt" door een virus?
Klik evt. op de link in m'n handtekening.
 
Ja denk het ook. Ik heb ook bij uitvoeren "control userpassword2" Mijn account stond als "debugger user" Ik keek even wat nog meer de opties waren en heb toen weer debugger user geklikt en toegepast. Daarna verdween mijn account. Misschien dat dat je iets zegt?:eek:
 
Ik geef je hier even een link, zelfde probleem e.d. met in de laatste # nog een link voor het probleem op te lossen.
 
Bedankt voor je reactie. Ik heb het al opgelost was wel een gedoe omdat ik de ingebouwde admin account password niet kende. (via OPHcrack uiteindelijk ontdekt). Ik heb in de admin account via veilig modus een nieuw account aangemaakt met administrator rechten. Heb vervolgens ingelogd (op de normale manier) op die nieuwe admin account en daar bij "Uitvoeren" control userpassword2 ingetikt. Mijn gewone account (Die weg was) stond er bij. Ik heb daarop dubbel geklikt en het tabje groepslidmaatschap geklikt. Hier stond mijn account als Debugger User. Die heb ik veranderd naar Administrator en hij kwam weer tevoorschijn. Wat een gedoe!! Nog bedankt:D:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan