• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

administratie opzet, ik loop vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

vlammetje

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2009
Berichten
9
Goedemiddag,

Ik ben redelijk nieuw in de wereld van excel, ben nu al een dag aan het lezen en proberen.
Hopelijk kunnen jullie me wat verder helpen! want er komt stoom uit mijn oren:(
Ik heb het bestandje toegevoegd.
De tab Sjaak en Marian zijn kaarten waar een bestelling neergezet wordt.
Wat ik graag zou willen is dat de artikelen die onder Sjaak en Marian staan per maand in het juiste tabblad en bij het juiste nummer komen te staan.

Ik heb het geprobeerd maar met
=SOM(ALS(('Marian '!C$4:C$19="zuid")*('Marian '!A$4:A$19="west");'Marian '!B$4:B$19))
als ik dit doe dan werkt het maar hoe nu met datum en cijfers en dan ook nog eens kijken naar meerdere tabbladen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

alvast bedankt voor jullie moeite

Quido
 

Bijlagen

  • test admin.xlsx
    31,7 KB · Weergaven: 46
Beste vlammetje ;)

Aangezien er nog niet veel reactie is gekomen op jouw post denk ik dat de meeste niet begrijpen wat je echt wil.

Je spreekt over datum, ik zie enkel datum van oktober en november en de tabbladen spreken over januari en februari :confused:

Voorwat staan de cijfers in kolom A en de letters in kolom B op tabblad januari en februari :confused:

Bij Marian en Sjaak staan er bestellingnrs. waar moeten die komen te staan want in januari en februari zijn het artikelnrs.
Er zijn bestellingnrs van 134, 146, 186 die niet voorkomen in januari en februari. :confused:

Probeer eens handmatig een bestandje te maken met hetgeen je erin wilt van cijfers wat en waar.
Dan zullen wij de formules voor jou zoeken.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
vlammetje,

Misschien kun je de code van Roncancio #5 gebruiken?
Daar is zo iets als dat jij wil, daar wordt naar de tabbladnaam gezocht en dan worden de gegevens weg geschreven.
Je zal misschien wel wat moeten aanpassen?

Kijk voor de code hier.
 
Hallo Danny,

Bedankt voor je reactie, nadat ik het opgeschreven had was ik er al bang voor zou iemand wel snappen wat ik bedoel, doordat ik een hoop bladen en nog wat kolommen uit het bestandje getrokken had om het wat compacter en overzichtelijker te houden, kom ik er dus nu achter dat echt niemand er meer wat van begrijpt:( sorry:)
In kolom A staan bij de personen de artikelnrs dit gaat over hun bestelling dat is wat er boven staat.
In de maanden staan de artikelnrs gesplitst in kolom A en B anders kreeg ik ze met sorteren niet onder elkaar als er een letter achter staat, ook dit zal vast wel kunnen maar ik kwam er niet uit dus dan maar zo, moet er een kolom achter waar die 2 weer samen komen?
Ik heb even een nieuw bestandje gemaakt waarin ik de boel verbeterd heb.
Hopelijk is het nu wat duidelijker en kunnen jullie me wel helpen.

wederom bedankt

Quido
 

Bijlagen

  • test admin.xlsx
    31,9 KB · Weergaven: 42
vlammetje,

Misschien kun je de code van Roncancio #5 gebruiken?
Daar is zo iets als dat jij wil, daar wordt naar de tabbladnaam gezocht en dan worden de gegevens weg geschreven.
Je zal misschien wel wat moeten aanpassen?

Kijk voor de code hier.

Wim bedankt voor jou tip, heb even gekeken maar ik keek als een aap in een roestig horloge :shocked:
Ik haak even af :)
 
vlammetje,

Ik heb even in je bestandje gekeken maar daar snap ik niet veel van.
De artikelnummers komen niet overeen met de nummers in de tabbladmaanden dus hoe weet je wat er moet worden ingevoerd en waar dit moet komen te staan.
 
Beste vlammetje ;)

Kijk eens naar het volgende aangepast bestandje.

Is dit wat je wou ?

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • test admin(1).xlsx
    34 KB · Weergaven: 41
Beste Danny,

Dit is geweldig precies wat ik wilde :thumb:
Heb ik nog een vraagje, nu zijn het maar 2 personen stel dit worden er 100 kan dit dan of wordt de formule die je gebruikt hebt in kolom C bij de maanden dan te lang ? of zit daar geen beperking aan ?

Ik kan in iedergeval weer verder rommelen.
super bedankt

grt Quido
 
Beste vlammetje ;)

Je hoeft enkel de volgende formule telkens toe te voegen.
Je veranderd telkens de naam is gelijk aan tabblad en de 1 staat voor januari.

Code:
+SOMPRODUCT((Sjaak!$D$4:$D$19=1)*(Sjaak!$A$4:$A$19=A2)*(Sjaak!$B$4:$B$19))

Als je zoeen 100 na elkaar hebt staan dan zal de berekening lang duren.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Danny,

Nadat ik 16 tabbladen met klanten in de formulebalk gezet heb begint excel te klagen.

"De opgegeven formule kan niet worden ingevoerd omdat deze meer waarden, verwijzingen en/of namen bevat dan is toegestaan in de huidige bestandsindeling"

Is hier een oplossing voor?

verder werkt het overigens perfect
 
Beste vlammetje ;)

Met 15 lukt het wel of niet ?

Wat je ook kan doen is de reeks splitsen.
Zet in E2 15 optellingen in F2 15 optellingen ENZ... in K2 10 optellingen (totaal 100)
Daarna zet je in C2

Code:
=SOM(E2:K2)

Daarna kan je de kolommen E:K verbergen.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan