• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

administratie opzet, ik loop vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

vlammetje

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2009
Berichten
9
Goedemiddag,

Ik ben redelijk nieuw in de wereld van excel, ben nu al een dag aan het lezen en proberen.
Hopelijk kunnen jullie me wat verder helpen! want er komt stoom uit mijn oren:(
Ik heb het bestandje toegevoegd.
De tab Sjaak en Marian zijn kaarten waar een bestelling neergezet wordt.
Wat ik graag zou willen is dat de artikelen die onder Sjaak en Marian staan per maand in het juiste tabblad en bij het juiste nummer komen te staan.

Ik heb het geprobeerd maar met
=SOM(ALS(('Marian '!C$4:C$19="zuid")*('Marian '!A$4:A$19="west");'Marian '!B$4:B$19))
als ik dit doe dan werkt het maar hoe nu met datum en cijfers en dan ook nog eens kijken naar meerdere tabbladen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

alvast bedankt voor jullie moeite

Quido
 

Bijlagen

  • test admin.xlsx
    31,7 KB · Weergaven: 46
Beste vlammetje ;)

Aangezien er nog niet veel reactie is gekomen op jouw post denk ik dat de meeste niet begrijpen wat je echt wil.

Je spreekt over datum, ik zie enkel datum van oktober en november en de tabbladen spreken over januari en februari :confused:

Voorwat staan de cijfers in kolom A en de letters in kolom B op tabblad januari en februari :confused:

Bij Marian en Sjaak staan er bestellingnrs. waar moeten die komen te staan want in januari en februari zijn het artikelnrs.
Er zijn bestellingnrs van 134, 146, 186 die niet voorkomen in januari en februari. :confused:

Probeer eens handmatig een bestandje te maken met hetgeen je erin wilt van cijfers wat en waar.
Dan zullen wij de formules voor jou zoeken.

Groetjes Danny. :thumb: