• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Administratie pakket in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinvr

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2010
Berichten
8
Ik ben al enige tijd bezig met een administratie pakket in excel incl. voorraad en relatie beheer.

Omdat ik een eenvoudig en niet al te dure manier wil om administratie/klanten/voorraden in bij te houden heb ik wat dingen bij elkaar gemaakt tot het bijgevoegd bestand.

Nu loop ik tegen beperkingen aan, wellicht dat jullier me verder kunnen helpen.

Tab factuur: Knop factuur boeken, door middel van het indrukken van deze knop moeten de gegevens: Klant, Datum, Factuurnummer, bedrag incl. BTW, BTW, bedrag excl. BTW, Betaalwijze worden gekopieerd naar het blad verkoop

De artikelen die ik op het factuur heb staan moeten op het moment van "factuur boeken" worden afgehaald van de voorraad.

Tab voorraad: Hier moeten Artikelen een eigen artikel nummer krijgen(niet artikelnummer inkoop!) Catagorie wordt nog niet gebruikt.

Tab verborgen: Hier staan gegevens in voor gegevensvalidatie. en staat straks verborgen.

Knop Voorraad invoeren: Hier moet een formulier achter komen voor het invoeren van artikelen. Bij het invoeren van het artikelnummer van de leverancier moet er worden gecontroleerd of deze bestaad, zoja, omschrijving invullen en pop-up voor prijsmutatie. zonee, eigen artikelnummer maken.


Visual Studio Express is een heel mooi pakket maar daar weet ik niet hoe ik formulieren zoals facturen kan maken, dus daar ben ik vanaf gestapt, ookal ziet dat er een stuk beter uit.

Het bestand is te groot om hier te uploaden hier de link <klik hier>
 
Laatst bewerkt:
hulp

Beste Kevinvr,

Na het lezen van je forumbericht heb ik proberen de link te gebruiken, maar deze doet het niet. Wil jij het bestandje naar mij mailen (eventueel in zip), dan kan ik kijken of ik iets voor je kan doen. Overigens, welke Excel versie gebruik je?

Hierbij het mailadres: *KNIP*

Groet,
Jolanda
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Jolanda,
Klopt zag het zojuist, heb de link aangepast en het bestand gezipt.
Ik gebruik office 2010.

Mvg,
Kevin
 
hoeveel verschillende voorraad artikelen moet je zo bijhouden, en de doorstroming van klanten per week, en welk soort produkten.
 
Hoi Jean Paul,
Het gaat aantal klanten/facturen verschilt per week. maar laten we 10 per week aanhouden.
Ik wil ongeveer 1000 artikelen bij houden maar de mogelijkheid tot meer moet aanwezig zijn.

Mvg,
Kevin
 
Wat heb je zelf al geprobeerd? De meeste knoppen in het bestand zien er uit alsof je aardig iets van VBA weet, echter werkt er nog weinig.
 
Heb al vanalles geprobeerd maar zover ik nu ben met dank aan tutorials. De knoppen die ik nu heb werken ook allemaal.
als ik een uniek artikel nummer laat genereren werkte de knoppen niet meer of er ging dan in ieder geval iets mis..

Welke knoppen werken dan niet MJONK?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan