Administratie rechten omzeilen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

probleempjuh

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2012
Hallo.

Ik heb hier een school laptop maar alles word geblokkeerd door het school netwerk. Ik kan helemaal niets installeren en kan zelfs Google Chrome niet als standaard browser instellen! Weet iemand hoe ik dit kan omzeilen/uitschakelen? Het besturingssysteem is Windows 7. Alvast bedankt.

Contact opnemen, met de systeembeheerder van school?

School laptop, dus niet van jezelf.
vraag local admin rechten aan bij systeem beheer, als dat niet mag krijg je ook te horen waarom niet.

Aan de andere kant, als je dat weet te omzeilen moet systeembeheer maar een andere baan zoeken. tis namelijk niet zo moeilijk om 7 goed dicht te zetten :)

School gaat mij echt geen administratie rechten geven, helaas. Ik snap eigenlijk sowieso niet waarom ze alles blokkeren.

Vraag dat maar eens aan de admins hier die wel eens een netwerk van een paar honderd werkplekken hebben moeten beheren.

Even een bloemlezing van mogelijke problemen
-Veel meer kans op malware besmettingen als iedereen local admin is
-Je moet met veel meer instellingen rekening houden. Je noemt al het voorbeeld van een browser. Nu hoef je een website maar tegen 1 browser te testen. In jouw voorstel tegen vele versies
-En als je laptop dadelijk niet meer goed werkt. Wie krijgt dan de schuld?

+- 20.000 werkplekken :)

er zijn grofweg 2 verschillende beheer methodes. en uiteindelijk komt het neer op waar je de verantwoordelijkheid legt.
- Leg je de verantwoordelijkheid bij beheer, dan zetten zij zoveel mogelijk dicht en kun je hun bellen/om hulp vragen bij problemen met je machine
- Ligt de verantwoordlijkheid bij de gebruiker, zet je alles open en kun je je als beheer qua ondersteuning ervan afmaken met "de enige oplossing bij problemen is dat we bij problemen je machine opnieuw installeren". Dat moet ook wel omdat beheer dan al zijn tijd nodig gaat hebben om ervoor te zorgen dat de beveiligingen qua databescherming/virus preventie op de serverkant geschied.

Die 2e manier begint te komen (elke admin kent inmiddels de term "Bring Your Own Device") maar de eerste manier is nog steeds (zeker in de grotere omgevingen) de meest gebruikte manier.
en om dat om te gooien zal er nog wel wat moeten gebeuren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan