Administrator Account Verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Speldenknop

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2004
Beste allemaal,

Mijn windows XP telt totaal 2 accounts waarvan 1 (de mijne) de administrator is en de andere een met beperkte mogelijkheden.
Gister heb ik een extra account aangemaakt, maar ipv voor 'account met beperkte mogelijkheden' heb ik per ongeluk gekozen voor 'computerbeheerder'.
Sindsdien is mijn eigen account bij het inlogscherm verdwenen en staan dus nu alleen die andere 2. Bij 'documents and settings' vind ik wel mijn documenten terug onder de gebruikers naam 'Administrator' (terwijl dit niet mijn inlognaam was).
Als ik een nieuwe account wil maken met dezelfde naam als mijn inlognaam, zegt hij wel dat deze al in gebruik is. Maar hij staat nergens bij het inlogscherm?
Hoe kan ik mijn gebruikersaccount weer erbij krijgen?

mvg,

Xander

Heb je de computer wel opnieuw opgestart na het script van Ellasar?

Met TweakUi zou je 't ook kunnen proberen. (via Logon aan de linkerkant en dan kiezen voor 'Show Administrator on Welcomescreen'.

ikself zei:
Heb je de computer wel opnieuw opgestart na het script van Ellasar?

Met TweakUi zou je 't ook kunnen proberen. (via Logon aan de linkerkant en dan kiezen voor 'Show Administrator on Welcomescreen'.

Ik zie mijn gebruikersaccount weer staan bij het inloggen.. en mij wachtwoord werkt, maar als ik inlog krijg ik niet mijn instellingen en documenten te zien enz.

Speldenknop zei:
Ik zie mijn gebruikersaccount weer staan bij het inloggen.. en mij wachtwoord werkt, maar als ik inlog krijg ik niet mijn instellingen en documenten te zien enz.

Die documenten, in de map c:\documents *etc.*. Onder welke naam staan die? administrator of administrator.*nummer/letters vd PC*? (nu nog, je zei in je eerste post van wel namelijk. Als dat zo is moet de account gewoon gekoppeld blijven.)
Hoe is het in veilige modus?

XP_PC zei:
Die documenten, in de map c:\documents *etc.*. Onder welke naam staan die? administrator of administrator.*nummer/letters vd PC*? (nu nog, je zei in je eerste post van wel namelijk. Als dat zo is moet de account gewoon gekoppeld blijven.)
Hoe is het in veilige modus?

ze stonden in de gewone map : "administrator"

ik heb een nieuwe account aangemaakt op beheerdersniveau en de mappen uit die "administrator" gekopieerd naar mijn nieuwe account.. dit lukte ineens wel :confused:

dus alles werkt weer en ik kan weer bij mn bestanden.. echter ben ik alleen bij MSN mijn instellingen kwijt (emoticons, e.d.) weet iemand in welke map deze staan opgeslagen? Of ben ik deze gewoon definitief kwijt?

Speldenknop zei:
ze stonden in de gewone map : "administrator"

ik heb een nieuwe account aangemaakt op beheerdersniveau en de mappen uit die "administrator" gekopieerd naar mijn nieuwe account.. dit lukte ineens wel :confused:

dus alles werkt weer en ik kan weer bij mn bestanden.. echter ben ik alleen bij MSN mijn instellingen kwijt (emoticons, e.d.) weet iemand in welke map deze staan opgeslagen? Of ben ik deze gewoon definitief kwijt?

C:\Documents and Settings\%username%\Local Settings\Application Data

In die contreien zou eea rond kunnen hangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan