Administrator Account verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

henk0705

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 nov 2010
Van het ene op het andere moment is mijn Administrator account vervangen door 2 vreemde accounts, nl.: ASP.NET Machine Account en HomeGroupUser$. Het gevolg is dat ik niet meer bij mijn mail kan en geen enkele installatie kan uitvoeren. Ook geen nieuwe setup van Win7!
Het enige waar ik in kan is de account van mijn vrouw, maar die is alleen gebruiker. Ook (DOS) c:>control userpasswords2 kan niets verhelpen. Ik zie wel: Henk Home Users Administrators, wat mijn account was/is. Ik blijf tegen de blokkade van administrator bevoegdheid oplopen. Ook in elke veilige modus moet ik steeds het wachtwoord van mijn vrouw opgeven. Dat is voorlopig nog niet geheim, alhoewel ze best venijnig begint te kijken..... Kan iemand me helpen. Groeten van Henk.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
probeer dit
Run de Command Prompt (rechtsklik uitvoeren als....) administrator.

To enable the Windows 7 administrator account:

net user administrator /active:yes

To disable the Windows 7 administrator account:

net user administrator /active:no

To change the password of the Windows 7 administrator account:

Net user administrator password

An alternative would be to enable or disable the Windows 7 administrator account using the Local Security Policy option. You can open the Local Security Policy by launching "secpol.msc" from the run box.

You find the option under Local Policies-> Security Options. Just change the setting Accounts: Administrator account by double-clicking the entry.

Het probleem is opgelost!

Hoi,
probeer dit
Run de Command Prompt (rechtsklik uitvoeren als....) administrator.

To enable the Windows 7 administrator account:

net user administrator /active:yes

To disable the Windows 7 administrator account:

net user administrator /active:no

To change the password of the Windows 7 administrator account:

Net user administrator password

An alternative would be to enable or disable the Windows 7 administrator account using the Local Security Policy option. You can open the Local Security Policy by launching "secpol.msc" from the run box.

You find the option under Local Policies-> Security Options. Just change the setting Accounts: Administrator account by double-clicking the entry.

Hartelijk bedankt voor de goede adviezen. Helaas werken deze geen van alle. Ik denk dat ik zeer deskundig gehackt was, alhoewel ik geen netactiviteit heb ontdekt. Ook van de opdrachtprompt bleef ik aanlopen tegen de administrator rechten. Na lang nadenken heb ik mijn laptop (eveneens met Win7) gebruikt om een rescue schijf te maken en een DVD met een volledige backup. Met de rescue disk heb ik de computer gestart en de backup op mijn PC gezet. Dit ging uitstekend. Ik ben nu gelukkig veel minder programma's kwijt. Nogmaals bedankt voor de ondersteuning.. Henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan