Administrator maar geen machtiging

Status
Niet open voor verdere reacties.

yarno

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2007
Berichten
21
Goedemorgen allemaal.

Ik heb mijn computer nu al ruim een jaar en hij werkt perfect.
Alleen sinds kort het ik het probleem dat ik bijna geen dingen meer kan veranderen op mijn pc, aangezien ik geen machtiging meer heb maar wel administrator ben.
Ik heb hier op de site rond zitten kijken en al het een en ander daar over gevonden en uitgeprobeerd ik blijf alleen hetzelfde gezeur houden.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen?

(H)
 
Wees wat preciezer, wat kun je b.v. niet veranderen? Is in in het contextmenu (rechtsklik) de optie "Als administrator uitvoeren" aanwezig?
 
Ik kan bijvoorbeeld geen muziek, foto's en films verplaatsen naar andere mappen. En ook geen foto's/videos van een geheugen device afhalen.

Ook de optie die u noemt kan ik niet vinden :(
 
Probeer, als het niet te lang geleden is, eerst een vorig herstelpunt terug te zetten.
Anders je antivirussoftware alles laten controleren, Mbam draaien (zie link in m'n handtekening) of SuperAntiSpyware.
Er zijn ook massa's gratis online virusscanners van gerenommeerde merken die jouw pc grondig kunnen scannen.
Controleer wat de status van je account is via Configuratiescherm>gebruikersaccounts of typ via cmd na de prompt: control userpasswords2 en controleer of je accountnaam tot de groep administrators hoort.
Kijk ook onder de tab geavanceerd (lusrmgr).
Kijk ook of je in de veilige modus (meestal F8 trommelen tijdens de boot) wel in staat bent om dingen te veranderen/verplaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga het morgen allemaal uitproberen!!:) thnx voor de hulp alvast!!
 
Ik heb het ook wel eens gehad. Toen bleek dat de rechten van bepaalde mappen veranderd waren. Ik kon 9als admin!) er wel in maar had geen schrijfrechten meer.
Op de map r-muis en bij eigenschappen ergens daar weer de rechten goed gezet en als werkt weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan