administrator modus --> hoe die als algemeen instellen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik wordt soms doodziek van windows, het komt regelmatig voor dat ik bestanden download die later onbenaderbaar zijn. ik kan ze niet lezen en evenmin backuppen. als ik ze dan wil verwijderen moet ik hogere bevoegdheden hebben. ik heb een apart gebruikersaccount voor administrator aangemaakt, maar dat werkt zo omslachtig. kan ik niet in mijn standaardaccount mijzelf permanent toestaan om allerlei zaken te doen die alleen een administrator mag? hoe doe ik dat (zonder te verdrinken in allerlei schermen die mij helemaal niets zeggen en waar ik niet weet waar ik moet kijken)?

goed idee, maar daar begint het weer: wat is contextmenu??

goed idee, maar daar begint het weer: wat is contextmenu??
Het uitklapmenu onder de rechtermuisknop.
Edit: Je kan ook Windows7_UltimateTweaker downloaden, kwestie van een vinkje bij de juiste optie zetten. Ook de mogelijkheid om "Take Ownwership" (eigenaar v.e. bestand) aan het contextmenu toe te voegen.

Laatst bewerkt:
alweer wat geleerd, wist ik niet, dank je!
maar hoe voeg ik daar iets toe.
ik heb daar wel unlocker bij staan (vraag mij niet hoe het er is gekomen), het blijkt dat je daarmee wel bestanden kunt verwijderen, zonder adm-machtiging. ontdekte ik enkele minuten geleden)

Hoi,
je zal toch zelf unlocker eens geïnstalleerd hebben.
Als je mi'n vorige post, die ik wat heb aangepast, terugleest kun je het ook door dat programma laten doen. Meestal een kwestie van herstarten dan is de tweak een feit.
Gelukkiig kunnen we allemaal nog wat leren en raken we nooit uitgeleerd. :d

Als je er zoveel last van hebt kun je beter onder het Administrator account zelf werken en het UAC level op '' Never Notify '' zetten.

Als je er zoveel last van hebt kun je beter onder het Administrator account zelf werken en het UAC level op '' Never Notify '' zetten.

dat is ook wat ik bedoelde, altijd onder administrator werken. je moet me nog wel even uitleggen wat uac level is en waar ik dat kan instellen.
is het gevaarlijk om dat op never te zetten? wordt het niet afgeraden?

UAC kun je instellen door naar Configuratiescherm te gaan, klik op Gebruikersaccounts, dan nog een keer, klik dan op de onderste optie. Nu kun je het aanpassen.
Welke versie van Windows 7 gebruik je? Je kunt niet bij alle versies inloggen als Admin..

Dan moet je het account eerst '' activeren ''. Hoe dat moet staat hier :

Activeer het Administrator account in Windows 7:

1. Open via het Start Menu: lusrmgr.msc (of C:\Windows\System32\lusrmgr.msc)
2. Ga naar de map gebruikers
3. Vink “Account is uitgeschakeld” uit, om het Administrator account te activeren

ik krijg boodschap dat dit met deze versie niet kan, als ik lokale gebruikersversies wil beheren kan ik Gebruikersbeheer in Confilguratiescherm benuttten
klopt dat?

Run de Command Prompt (rechtsklik uitvoeren als....) administrator.

To enable the Windows 7 administrator account:

net user administrator /active:yes
Dat moet je doen om de adminaccount te activeren.
Maar dat is eigenlijk nergens voor nodig, als je de 2 tweaks doorvoert zoals eerder aangegeven in #2 en #4 dan kun je alles op je account.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan