Administrator naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erial-C

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2001
Nieuwe computer gekocht met XP Pro.

Bij eerste opstarten moest je aangeven welke taal XP je wilde en later ook de naam/wachtwoord van de administrator.

De naam heb ik blanco gelaten.

Nu staat er echter steeds administrator bij mijn account als naam.

Ik heb geprobeerd of de naam via het configuratiescherm kan wijzigen, maar voor de administrator account lijkt dat niet te kunnen.

Graag enige tips hoe de naam van de administrator te wijzigen.

Rechts op deze computer, en dan optie beheren.

en dan ergens in menu lokale gebruikers en groepen en dan bij gebruikers kun je administrator renamen :)

Je kunt trouwens ook eigen account aanmaken, das opzich nog veiliger ook trouwens.

Hoezo veiliger om nieuwe eigen account aan te maken?

Hoezo veiliger om nieuwe eigen account aan te maken?

Ik ben de enige gebruiker.

Geplaatst door erik vos
Als je maar een eigen account maakt met een administrator rechten...

Das handig voor virussen, kunnen ze nog meer van je systeem verzieken...

Werk als (Power) User, niet als Admin met je pc. Systeembestanden en stuurprogramma's zijn dan goed beschermd.

Geplaatst door erik vos
Dat wist ik niet caveman, bedankt!

Dat weet bijna niemand en MS doet niets om het gebruik van de Admin account te ontmoedigen. Bij Linux doen ze er alles aan om een gebruiker niet met volledige rechten te laten werken, omdat het simpelweg te riskant is.

Probleem is wel bij Windows dat het soms onduidelijk is of een programma wel of niet geinstalleerd kan worden door een normale gebruiker en soms moet je op een als Admin geinstalleerd programma de rechten nog een keer aanpassen voordat normale gebruikers ook toegang hebben. Dit kan frustrerend zijn, maar wees blij met de extra bescherming die je dan hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan