Administrator of standaardgebruiker ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Momenteel is mijn pc ingesteld als administrator.
Omwille van de veiligheid heb ik dit aangepast naar standaard gebruiker maar dan kan ik verschillende programma's niet meer openen en functies zoals msconfig of andere heb ik ook geen toegang meer toe en krijg dan steeds de melding dat de app is geblokkeerd door de systeembeheerder.
Is hier iets aan te doen of toch maar gewoon als administrator verder blijven werken ?
 
Da's een lastige. Kijk eens hier:
https://www.schoonepc.nl/windows10/werken_met_gebruikersaccounts.html

Scroll dan naar beneden naar het kopje:
Het verborgen administrator account

Overigens is het over het algemeen de bedoeling om zowel een Administor- als een gebruikers account te hebben.
Je werkt dan standaard met het gebruikersaccount en mocht je administrator nodig rechten hebben, dat kan dat met het Administrator account of door de gegevens ervan in te geven in het eventuele venster dat daar om vraagt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb intussen een account bij aangemaakt.
Ik heb nu een admin account en dan een gebruikers account.(die van mij)

Wanneer ik inlog met de admin account kan ik alles doen net zoals vroeger.
Wanneer ik inlog met de gebruikers account kan ik enkele standaardprogramma's openen zoals outlook, word maar vele andere progs gaan niet open en ook de functies zoals msconfig, en andere blijven steeds de melding geven van : app is geblokkeerd door de systeembeheerder..
 
Ja, op die manier moet je dus alles machtigen. Dat doe je dan met het administrator account.
Dat is het lastige van werken zonder administrator rechten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan