Administrator paswoord recovery??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gilby1954

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 okt 2006
Hoi

Heb een laptop gekregen met nog ergens een versie er op van Windows 2000 professional.
Alleen start de laptop maar op met een zwart scherm met daarin een klein blauw veldje waarin een paswoord gevraagd wordt.
Ik vermoed het administrator paswoord.

Dat paswoord ken ik niet en degene van wie ik de laptop kreeg ook niet.

Ik dacht nu de laptop op te starten met een installatie cd van Windows 2000 professional maar bij de opstartfase helpt het niet dat ik de Escape toets indruk om de "boot order" te wijzigen en dus eerst en vooral van cd op te starten.

Iemand een tip hoe ik daar doorheen geraak om er daarna eventueel opnieuw Windows 2000 Professional of zelfs XP op te zetten?

Bedankt alvast

Gilby1954

Hallo !

Waarschijnlijk BIOS password ?

MOBO-batterijtje er 10 min. uithalen (stroom eraf), terug erin en opnieuw opstarten.

Het kan ook met een Madboot-diskette: www.madboot.com

Greetz,

Harry.

Administrator (BIOS) paswoord recovery

Thanks Harry Snor

Misschien lijkt dit wel een ditgibeet achtige vraag maar wat bedoel je met MOBO batterijtje en waar vind ik die op een HP Omnibook 6000 laptop?

De gewone batterij heb ik gevonden das een makkie maar jij bedoelt waarschijnlijk iets totaal anders???

Gilby1954

Hallo !

Tja, ik ken je notebook niet en daarmee is het MOBO-batterijtje misschien wat moeilijk te vinden.

Daarom kun je de floppy misschien makkelijker gebruiken (als je laptop een floppy-drive heeft).

Opstarten van de Madboot-floppy, en in de onderste kolom rechts kiezen voor: "Clear the computer BIOS".

Dan zou je probleem opgelost moeten zijn.

Heb je geen floppy-drive, en kun je die niet lenen, zou ik als leek niet beginnen aan het "slopen" van je laptop om bij de BIOS-reset te komen.

http://www.ima.umn.edu/~arnold/omnibook/specs.pdf

Kijk anders op HP-ondersteuningspagina van je laptop es bij: "BIOS" -reset.

Greetz,

Harry.

Bios paswoord

Hey Harry

Ik heb ook even bij het opstarten geprobeerd de functietoetsen F2 en F12 tegelijkertijd in te drukken om de hascode te krijgen. Die is 16156
Er schijnt nu een methode te zijn om aan dehand van die hascode een recoverypaswoord te berekenen?? Of vertel ik nu de reinste nonsens??

Gilby1954

Hoi !

Ik zeg niet dat het niet kan, maar ik heb geen idee hoe !

Ik gebruik Madboot, veilig, vlug en voordelig !

Link in de laatste post al bekeken ?

Greetz,

Harry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan