Administrator probleem en programma's verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThomKuipers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2013
Berichten
4
Hallo,

Ik heb een vrij nieuwe HP Pavilion g6 laptop.

Specificaties:
Windows 7 Home Premium
Service Pack 1
64-bit

Het probleem:
Gisteren heb ik een Norton AntiVirus snelle scan gedaan, daarna viel mijn laptop opeens uit. Daarna wilde hij niet meer normaal opstarten, ik kreeg een scherm waarin werd aanbevolen hem veilig op te starten dus dat deed ik. Hij startte opnieuw op, maar daarna deed hij het niet goed meer. Ik kreeg meteen een pop-up dat mijn dropbox niet meer wilde openen en daarna kon ik andere programma's als Google Chrome en Microsoft Outlook alleen nog maar als administrator openen (als ik er op dubbelklikte gebeurde er überhaupt niks, het moest echt via de rechtermuisknop). Norton AntiVirus kan ik helemaal niet meer openen. Ik ben ook mijn hele Windows Office kwijt (Word, Excel, Powerpoint, etc.), hoe weet ik ook niet..
Als ik een nieuwe gebruikersaccount aanmaak met administrator rechten kan ik Google Chrome etc. wel gewoon openen met een dubbelklik en hoeft het niet meer perse als administrator, maar dan ben ik alsnog al mijn programma's kwijt.

Ik heb geen rare dingen gedownload verder, het is een werk-laptop en daar gebruikte ik hem ook alleen voor.

Weten jullie misschien wat het probleem veroorzaakt en wat de oplossing is?
 
Wat je kan proberen is de computer op te starten en zodra die klaar is met opstarten het volgende doen:

Windowstoets + r
Dan type in "msconfg"
en selecteer dan "Normaal opstarten"
Klik dan "toepassen"
Klik dan "OK" en start je computer opnieuw op.

Ik hoop dat dit voor jou werkt.

Gr.

Danny
 
Beste Danny,

Bedankt voor je reactie, maar dit heeft jammer genoeg niet geholpen.

Ik heb de laptop net gereset naar 8 dagen geleden (4 maart 2013). Ik heb mijn Microsoft office pakket (Word etc.) daardoor weer terug, maar Google Chrome enzo doen het nog steeds niet.

Toen ik mijn laptop voor het eerst weer aanzette na de reset kreeg ik het berichtje: Recycling Bin is corrupted, click OK to empty recycle bin. Dus ik drukte op OK, maar er gebeurde verder weinig.

Als ik Google Chrome probeer te openen krijg ik het bericht: C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe Windows cannot access the specified device, path, or file. You may not have the appropriate permissions to access the item. Hetzelfde bericht krijg ik ook als ik andere programma's wil openen.

Help!
 
Hallo Thom,

Is je achtergrond en je taakbalk wel normaal op je scherm of is de achtergrond zwart en taakbalk grijs?

Gr.

Danny
 
Mijn achtergrond is gewoon normaal zoals hij altijd was en de taakbalk ook.
 
Wat je kan proberen is een nieuw administrator account aan te maken en kijken of daar wel alles goed op werkt. Als dit het geval is betekent dat dus dat het account dat je nu hebt, corrupt is.

Gr.

Danny
 
Ik had dit inderdaad eerst geprobeerd, en daar deden alle programma's (behalve Norton) het inderdaad wel, alleen was ik alsnog mijn hele Office pakket kwijt. Nadat ik hem had gereset naar 4 maart, had ik mijn office pakket wel terug, maar deden de programma's het verder niet meer. Ook niet op het nieuwe administrator account en ook niet als ik dat administrator account verwijderde en weer een nieuwe toevoegde.

Mijn collega denkt dat ik een virus heb opgelopen ergens dat Norton heeft uitgeschakeld, waardoor het niet meer werkt. Maar aangezien ik niet meer op internet kan, kan ik ook geen andere virus scanner downloaden. Als dit überhaupt al het geval is natuurlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan