Administrator probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnens

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2007
Berichten
713
Beste helpers,

Ik zit sinds net een groot administrator probleem.
Op de pc van mijn ouders staat een standaard gebruikersaccount en een administrator account.
Omdat ik wou dat het standaard account bij het inschakelen van de computer gelijk inlogt, dacht ik van dan verberg ik het administrator account bij het aanmeld scherm.

Dus ik bij opdrachtprompt netuser administrator / active: no o.i.d. maar dit had na een paar keer proberen en opnieuw opstarten geen effect. En ook kon ik bij configuratiescherm-> gebruikersaccounts niets vinden.

Vannochtend verder in de speurtocht en toen vond ik dat je bij computer->beheren->gebruikers enz. een vinkje bij administrator uitschakelen moest zetten. Maar nu is dus dat hele account uitgeschakeld en kan er niets meer geinstalleerd of gewijzigd worden. Echter als ik met het standaard account iets wil wijzigen wordt er om een wachtwoord gevraagd van de administrator. Maar dat account is natuurlijk uitgeschakeld. Dus ik kan geen wachtwoord invoeren , en ook niet op ja drukken zoals er aangegeven wordt.

Weet iemand hoe ik het administrator account in kan schakelen? Want nu kan er dus helemaal nix meer gewijzigd worden.....

Alvast bedankt!:)
 
Doe als volgt:
1. Start de pc op in Veilige Modus.
2. Doe Start -> Uitvoeren -> typ in: control userpasswords2
3. Klik op Toevoegen...
4. Voer een gebruikersnaam in en klik op Volgende.
5. Typ een wachtwoord in en klik op Volgende (niet verplicht)
6. Kies Ander niveau.
7. Selecteer Administrators en klik op Voltooien en herstart de computer in normale modus.

Suc6 :thumb:

Groet,
pity123
 
Heey,

Bedankt voor je snelle reachtie!
Alleen als ik uitvoeren-> control userpasswords2 en dan enter doe, dan moet ik toch weer het wachtwoord van de admin ingeven. Dus dat gaat hm ook niet worden ben ik bang:confused:
 
Vreemd, is er geen optie om alle rechten te kijrgen in veilige modus?
 
Ik ben nu wel via lusrmgr.msc even ver gekomen als dat ik vannochtend ben gekomen via computer en dan beheren, maar als ik dan het vinkje bij account uitschakelen weghaal en op ok klik, dan krijg ik de melding toegang geweigerd...

Dit heb ik dus ook als ik een andere gebruiker toe wil voegen zoals jij eerder aangaf...
 
Laatst bewerkt:
opdrachtprompt netuser administrator / active: yes al geprobeerd?
(evt. in veilige modus)
 
Ja, maar dat werkt niet helaas.... Ook niet in veilige modus...
 
Klik op Start -> Uitvoeren -> lusrmgr.msc -> Gebruikers->
De administrator en de gastaccount moeten uitgeschakeld zijn, de account met je eigen naam niet...
Zo niet, klik op Start -> Uitvoeren -> cmd -> net user arnens /active:yes
en start opnieuw op.

Werkt het niet, verwijder dan arnens en maak hem (evt. in veilige modus) opnieuw aan als volgt:
Start -> Uitvoeren -> CMD
net user arnens /ADD

Om admin te worden:
net localgroup administrators arnens /ADD

Succes..
 
Laatst bewerkt:
Bij elke wijziging die ik in cmd of lusrmgr probeer te maken krijg ik : systeemfout 5 Toegang geweigerd.....
 
Vergeet niet dat je bij Start -> Uitvoeren -> CMD op de Shift+Ctrl+Enter moet indrukken...

Werkt het ook niet in veilige modus?
 
Laatst bewerkt:
windowstoets + r
typ
secpol.msc
enter
ga naar Lokaalbeleid>Beveiligingsopties
rechter deelvenster>dubbelklik op status v.h. administratoraccount en schakel het in.
Herstart de pc en log in als administrator en maak er,naderhand, een wachtwoord voor aan. Wil je dat allemaal niet voer je handelingen dan uit (rechtsklik>uitvoeren als) als administrator.
 
Ik zou niet meer verder zoeken, maar een herstelinstallatie uitvoeren..

Reparatie-installatie Windows 7


  • Schakel je firewall, antivirus en alle opstartprogramma;s uit,
  • Start volledig opnieuw op met de installatie- of recovery dvd

Klik op de link voor verdere info. Je verliest hierbij je data niet maar het is altijd goed om een back-up te maken van je belangrijke data. Verder zul je Windows weer moeten activeren met de activatiecode en updates opnieuw moeten installeren.
 
Laatst bewerkt:
Na nog verder googlen ben ik er achter gekomen dat er ook software zou bestaan om dit buiten windows om te kunnen doen, bijvoorbeeld elcomsoft system recovery.
Maar heb jij hier enig ervaring mee?
 
Sorry, maar volgens de regels v/h forum mag ik je hier niet verder mee helpen..
Succes ermee in ieder geval...

Als het opgelost is, wil je dan op "Vraag is opgelost" klikken in je vraagposting?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan