administrator probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Stap 1:
  1. klik op de knop Start, typ regedit in het vak Zoeken & ENTER.* Typ het wachtwoord of een bevestiging als hierom wordt gevraagd.
  2. Klik linksboven in de menubalk op bestand & vervolgens op exporteren.
  3. Kies bovenin het scherm bij "Opslaan in" de plek waar je uw backup van het register wilt opslaan.
  4. Let erop dat je links beneden bij exportbereik "alles" selecteert.
    Geef het bestand een naam, bijvoorbeeld registerbackup.reg.
    file.php
  5. Bij "opslaan als" selecteert je Registerbestanden (*.reg)
  6. Klik tenslotte op opslaan.

Stap 2:
Ga naar start --> uitvoeren.
Typ daar notepad en druk op enter
Kopieer onderstaande (code) in dit kladblokbestand.
Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\Folder]
"ContentViewModeLayoutPatternForBrowse"="delta"
"ContentViewModeForBrowse"="prop:~System.ItemNameDisplay;~System.LayoutPattern.PlaceHolder;~System.LayoutPattern.PlaceHolder;~System.LayoutPattern.PlaceHolder;System.DateModified"
"ContentViewModeLayoutPatternForSearch"="alpha"
"ContentViewModeForSearch"="prop:~System.ItemNameDisplay;System.DateModified;~System.ItemFolderPathDisplay"
@="Folder"
"EditFlags"=hex:d2,03,00,00
"FullDetails"="prop:System.PropGroup.Description;System.ItemNameDisplay;System.ItemTypeText;System.Size"
"NoRecentDocs"=""
"ThumbnailCutoff"=dword:00000000
"TileInfo"="prop:System.Title;System.ItemTypeText"

[HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\DefaultIcon]
@=hex(2):25,00,53,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,52,00,6f,00,6f,00,74,00,25,\
  00,5c,00,53,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,33,00,32,00,5c,00,73,00,68,00,\
  65,00,6c,00,6c,00,33,00,32,00,2e,00,64,00,6c,00,6c,00,2c,00,33,00,00,00

[HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell\explore]
"MultiSelectModel"="Document"
"ProgrammaticAccessOnly"=""
"LaunchExplorerFlags"=dword:00000018

[HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell\explore\command]
"DelegateExecute"="{11dbb47c-a525-400b-9e80-a54615a090c0}"

[HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell\open]

[HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell\open\command]
@=hex(2):25,00,53,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,52,00,6f,00,6f,00,74,00,25,\
  00,5c,00,45,00,78,00,70,00,6c,00,6f,00,72,00,65,00,72,00,2e,00,65,00,78,00,\
  65,00,00,00

[HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell\opennewprocess]
"MUIVerb"="@shell32.dll,-8518"
"Extended"=""
"LaunchExplorerFlags"=dword:00000003
"ExplorerHost"="{ceff45ee-c862-41de-aee2-a022c81eda92}"

[HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell\opennewprocess\command]

[HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell\opennewwindow]
"MUIVerb"="@shell32.dll,-8517"
"OnlyInBrowserWindow"=""
"LaunchExplorerFlags"=dword:00000001

[HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell\opennewwindow\command]

[HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\ShellEx\ContextMenuHandlers\BriefcaseMenu]
@="{85BBD920-42A0-1069-A2E4-08002B30309D}"

[HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\ShellEx\ContextMenuHandlers\Library Location]
@="{3dad6c5d-2167-4cae-9914-f99e41c12cfa}"

[HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\ShellEx\ContextMenuHandlers\Offline Files]
@="{474C98EE-CF3D-41f5-80E3-4AAB0AB04301}"

[HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\ShellEx\DragDropHandlers\{BD472F60-27FA-11cf-B8B4-444553540000}]
@=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\ShellEx\PropertySheetHandlers\BriefcasePage]
@="{85BBD920-42A0-1069-A2E4-08002B30309D}"

[HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\ShellEx\PropertySheetHandlers\Offline Files]
@="{7EFA68C6-086B-43e1-A2D2-55A113531240}"

[-HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\ShellNew]

[HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\ShellNew]
"Directory"=""
"IconPath"=hex(2):25,00,53,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,52,00,6f,00,6f,00,\
  74,00,25,00,5c,00,73,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,33,00,32,00,5c,00,73,\
  00,68,00,65,00,6c,00,6c,00,33,00,32,00,2e,00,64,00,6c,00,6c,00,2c,00,33,00,\
  00,00
"ItemName"="@shell32.dll,-30396"
"MenuText"="@shell32.dll,-30317"
"NonLFNFileSpec"="@shell32.dll,-30319"

[HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\ShellNew\Config]
"AllDrives"=""
"IsFolder"=""
"NoExtension"=""
Klik op Bestand > Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad
Bij "Bestandsnaam" zet je: Fix.reg
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.

Dubbelklik op "Fix.reg" en sta toe dat de wijzigingen in het register worden toegepast.

Stap 3:
Herstart.

Ben reuze benieuwd.

Nou toch de opdracht goed uitgevoerd, maar zoals ik verwacht na een reboot.... geen suc6.

Het ligt niet aan de pc, op andere pc's t zelfde probleem.
Het ligt 101% zeker aan de bestanden op die harde schijf.

Ik kan ze hernoemen en verplaatsen op de hardeschijf zelf, maar mag ze niet kopiëren of plakken naar mijn pc omdat ik niet gemachtigd bent. Zelfs recuva leest de bestanden wel, maar geeft aan toegang geweigerd als ik ze terug wilt halen.
Goh vervelende gebruiker zeg..... helaas ben ik t zelf. :confused:

Laatst bewerkt:
Je wilt je bestanden terug zetten: tussenoplossing... een paar probeersels..

1. Boot met een Hirens (Windows) CD en kijk of het copyen dan lukt
Neen
2. Boot met een Linux reddings CD (Knoppix) of een live-CD (Ubuntu of andere, zijn er genoeg)

Bij de Linux CD: even zoeken waar de schijven staan. Externe schijven krijgen vaak een spontane snelkoppeling op de desktop, vast schijven moet je in de filemanager even zoeken waar ze staan, heten dan vaak sda, sdb, sdc oid. En staan onder \dev\....

Ben benieuwd...

Weet niet uit mijn hoofd of je standaard root (admin) rechten hebt bij de 2e optie (denk het niet, Linux start nooit op in root mode...). Lees L+R even documentatie hoe dat moet...

PS: als je de iso's download kun je ze ook op een usb stick zetten ipv op CD, met Rufus gaat dit super eenvoudig (kies voor "image" een "knopje ergens in het midden en dan op de pc naar de plaats waar de iso staat en Rufus starten.

Later maar weer kijken hoe je het echte probleem oplost... je hebt iig je bestanden hopelijk terug....

Laatst bewerkt:
Je wilt je bestanden terug zetten: tussenoplossing... een paar probeersels..

Later maar weer kijken hoe je het echte probleem oplost... je hebt iig je bestanden hopelijk terug....

dan wederom niet de rechten dit bestand te kunnen verplaatsen.

Ik denk aan een verborgen administrator.
Ik denk... ik ben toch alles verloren, dus wat kan ik meer verliezen?
Dus heb besloten alles uit de externe harde schijf te wissen, en met hulp van recovery programma alles terug te halen. (let's hope)

ik moet maar zo denken: een harde schijf kan ook kapot gaan, dus is me les nooit iets dierbaars erop te plaatsen.

ik besluit daarom dit topic als opgelost. ;)

tevens allen super bedankt voor de nodige hulp en probeersels. :thumb:

Laatst bewerkt:
Dit heb ik nog nooit meegemaakt. :o
Heb je die externe eens laten scannen door je antivirussoftware?

Laatst bewerkt:
Je had die schijf ook met recovery software kunnen benaderen zonder hem te formatteren....
Die software kijkt altijd op sector vd schijf niveau, MBR, etcetera, ... geformatteerd of niet..... en probeert obv daarvan de files mee terug te bouwen.
Zulke software heet voor niets ook vaak "forensics"...

Laatst bewerkt:
Dit heb ik nog nooit meegemaakt. :o
Heb je die externe eens laten scannen door je antivirussoftware?

ik heb dit ook nooit mee gemaakt.
misschien kleine kans een virus in gebakken was met de hd.
ik heef heen garantie dit waar kan zijn.
bovendien is me verhaal ik een backup heb gemaakt op deze hd.

maar om je vraga te beantwoorden: "ja, ik had hem wel gesacnd nog, maar gaf niks aan.
ik heb hem nu leeg, ben helaas alles verloren en ben nu bezig nog steeds met recoverie bestanden terug te halen.
deels heb ik al wel terug :)

t is maar ene computer haha. (wel balen)
en formatteren ging prima.

Ok, misschien een idee om belangrijke (dierbare) bestanden ook in de cloud op te slaan?
Mogelijkheden te over, Picasa, Google Drive, Dropbox, OneDrive etc.

Laatst bewerkt:
En kies dan er minimaal 2...
Met mijn zoon hebben we 2 fileservers (Linux, Debian) op 2 lokaties. Onder Linux kun je de rechten gewoon heel simpel regelen. Zelfs al heb je een oude eigenaar... met root (=admin onder Linux) trek je alles recht waar je het heen wilt.
Heb pas nog een read-only kopie van een aan Macbook naar een schijf gecopied, was nog steeds read-only.. vervolgens alle rechten goed gezet... en alles kon gerecovered worden.
Vandaar mijn suggestie 2 van hierboven...
2. Boot met een Linux reddings CD (Knoppix) of een live-CD (Ubuntu of andere, zijn er genoeg
Je schreef dat je ze had proberen te verplaatsen?
Waarom niet alleen maar copyen? Die van de Macbook kon ik ook niet verplaatsen.... tja ze waren immers read-only...

Waarom zoveel haast... van die Macbook schijf had ik trouwens eerst een image gemaakt.. dus onbewerkt veilig gesteld...
Dit soort zaken vergt geduld..... nu moet je maar afwachten of je alles terugkrijgt...
Jammer, gemiste kans.. door haast...

Ben erg blij voor je... maar als je dat niet gelukt was.. heb je toch imho een onnodig risico genomen.
Een narrow escape dus.. maar fijn dat het meeste terug is..

En nu minimaal 2 backups maken,..:cool:

Ok, misschien een idee om belangrijke (dierbare) bestanden ook in de cloud op te slaan?
Mogelijkheden te over, Picasa, Google Drive, Dropbox, OneDrive etc.

Beetje off the record maar wellicht handige tip: Picasa wordt per 15 maart opgeheven!

http://www.automatiseringgids.nl/nieuws/2016/07/gebruikers-van-picasa-kunnen-ontsnappen
Nog handiger om te lezen wat er exact dan gebeuren gaat...:o
Voor gebruikers van Picasa is het geen halszaak dat Google de stekker uit de fotodienst gaat trekken. Het zorgt hooguit voor wat ongemak, wat minder als de klant de aanbevelingen van Google opvolgt en iets meer als hij zijn eigen plan trekt.

Lees ook:
Google stopt heel snel met Picasa

Flickr vereenvoudigt zoekfunctie

Google zelf is er heel laconiek over, de afbeeldingen kunnen vanuit Picasa worden getransporteerd naar Google Photos. In feite is dit de default-stand. Als een gebruiker niets doet, dan gaan zijn of haar foto's automatisch over naar Google Photos.

Tja ....voor de rest.. het is imho het manco en uit eindelijk ook het failliet van on-line diensten als dit.
Je bent zo zeker zolang het duurt.. het kan en mag dus nooit je enige opslag zijn van bijv fotos in dit geval... zorg zelf voor voldoende eigen backup.
Nu wordt het netjes aangepast,.... maar das niet altijd zo...

Voor het delen van fotos is het vaak ook lastig, zeker als de nieuwe structuur, die je handig vond... anders wordt.
Een oplossing daarvoor is om zelf een webpage te houden met die fotos. Er zijn nu toch wel tools waarbij je ook zoiets kunt bereiken... reclame vrij ruimte is er zat te vinden voor weinig of geen geld... Selectief zul je toch moeten zijn... 'k zou het niet in mijn hoofd halen om al mijn familie fotos on line te zetten...

http://www.automatiseringgids.nl/nieuws/2016/07/gebruikers-van-picasa-kunnen-ontsnappen
Nog handiger om te lezen wat er exact dan gebeuren gaat...:o

Tja ....voor de rest.. het is imho het manco en uit eindelijk ook het failliet van on-line diensten als dit.
Je bent zo zeker zolang het duurt.. het kan en mag dus nooit je enige opslag zijn van bijv fotos in dit geval... zorg zelf voor voldoende eigen backup.
Nu wordt het netjes aangepast,.... maar das niet altijd zo...

Voor het delen van fotos is het vaak ook lastig, zeker als de nieuwe structuur, die je handig vond... anders wordt.
Een oplossing daarvoor is om zelf een webpage te houden met die fotos. Er zijn nu toch wel tools waarbij je ook zoiets kunt bereiken... reclame vrij ruimte is er zat te vinden voor weinig of geen geld... Selectief zul je toch moeten zijn... 'k zou het niet in mijn hoofd halen om al mijn familie fotos on line te zetten...

ik ook niet, maar instagram & pinterest denken hier anders over.
De moderene tijd, ik vind dat we erop achter uit gaan.
Vroeger veel betere software.
nu gaat het meer naar de interface dan de werking.

athans zo ervaar ik t zelf.

ieder zijn mening.

Voor bestanden te delen doe ik t liever met een transfer, zodat gebruiker hem ook hebben.
Backup's gaan voortaan veilig op een vooraf gaande test schijf. (zorgen hij ieder geval clean is)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan