Administrator rechten kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

NLboswachter

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2009
Berichten
127
Beste,

Een tijd geleden heb ik een vraag gesteld m.b.t. het inloggen op twee verschillende accounts die ik op mijn computer heb staan (zie topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/755350-Gebruikers-account(s)?p=4845610#post4845610).

Dat is prima gelukt echter ben ik sinds die tijd mijn administrator privileges kwijt. Kunnen jullie mij vertellen hoe ik dit terug kan krijgen, want als ik het via groep beheer wil doen krijg ik telkens de melding dat de toegang geweigerd is.

Knipsel.JPG

Op de bijlage zie je alle useraccounts op de computer, en daaronder de accounts van het commando wat ik moest uitvoeren bij mij vorige vraag.

Alvast bedankt.

Groet,
Nick
 

Bijlagen

  • help mij forum.jpg
    help mij forum.jpg
    100 KB · Weergaven: 108
Ik heb ook al geprobeerd om het Administrator account te activeren maar krijg alsnog de foutmelding toegang geweigerd.

Volgens mij krijg ik niet eens commandprompt als administrator geopend. Hoewel ik het toch echter met rechtermuisknop als administrator openen klik.

Knipsel.JPG
 
Wat je kan doen is het vinkje weer aanzetten en dan de computer opnieuw starten. Als het goed is moet jou account na dat je bent ingelogt weer administrator rechten hebben.


ps. Dit is wat TheKnight bedoelt volgens mij: http://www.youtube.com/watch?v=JIx46zQlKCk . Deze video legt uit hoe je het wachtwoord kan reseten. Maar er zit ook een optie in het menu om een account te activeren
Gr.

Danny
 
@Dannywillem, heb het geprobeerd maar ook met het vinkje aan kom ik nog steeds op me normale account (zonder administrator privileges). Zojuist erachter gekomen dat ik het vinkje niet eens aan kan zetten (denk te weinig rechten, want hij slaat het gewoon niet op).

@TheKnight, Ik heb de hiren's boot cd gedownload en gebrand op een CD bij het opstarten van de computer kom ik de keuze Offline password changer tegen maar als ik die selecteer dan loop ik vast.

Stap 1: Overzicht van keuzes

1.jpg

Stap 2: Overzicht van de keuzes als ik kies voor Offline Password Changer, ik heb hier meerdere malen dingen geprobeerd maar ik kom uiteindelijk in een DOS scherm waarin ik niets kan doen.

foto.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als ik bij stap 2 op enter blijf drukken dan blijf ik hangen in 3 schermen.

Scherm 1:

1.jpg

Scherm 2:

2.jpg

Scherm 3:

3.jpg

En ik heb geen idee wat ik daar in moet voeren.

En eet smakelijk! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan