Administrator verwijderen vanaf beginscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjolijnntje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jun 2024
Hoi,

ik heb een oude laptop en ik heb een tijd terug mijn account verwijderd en hem in fabrieksinstellingen gezet ( geprobeerd in ieder geval of dat goed is gegaan weet ik ook niet) als ik hem nu opstart is het enige account administrator maar daar kan ik niet mee inloggen want er staat iets dat ik dat account niet beheer. is hier een oplossing voor?

Via de opdrachtprompt zou het kunnen, als voorbeeld zo:
Code:
 net user /add jasmijn J4SM1JN
jasmijn is de username, en J4SM1JN het wachtwoord.

@Aar dan moet je nog even vertellen hoe ze die opdracht kan geven, want ze kan niet aanmelden met administrator...

@marjolijnntje Als je een installatie-DVD of USB-stick hebt voor Windows 7, 10 of 11 kan je daarmee opstarten en in plaats van installatie te kiezen, de optie om "repareer uw computer" of "troubleshooting" linksonder op dat scherm aanklikken.
Dan kies je voor "opdrachtprompt" of "command prompt" en je kan de opdracht, met aangepaste gebruiker en wachtwoord uitvoeren. Die naam en het wachtwoord kies je uiteraard zelf naar eigen wens.

@Aar dan moet je nog even vertellen hoe ze die opdracht kan geven, want ze kan niet aanmelden met administrator...

@marjolijnntje Als je een installatie-DVD of USB-stick hebt voor Windows 7, 10 of 11 kan je daarmee opstarten en in plaats van installatie te kiezen, de optie om "repareer uw computer" of "troubleshooting" linksonder op dat scherm aanklikken.
Dan kies je voor "opdrachtprompt" of "command prompt" en je kan de opdracht, met aangepaste gebruiker en wachtwoord uitvoeren. Die naam en het wachtwoord kies je uiteraard zelf naar eigen wens.
Hoi, ik ben helemaal niet technisch aangelegd dus even wat vragen😂?

Wat bedoel je precies met dvd/usb installatie? Gewoon of ik een dvd speler heb in mn laptop en normale usb poort??

Zo ja, komen de door jou genoemde termen in beeld als ik er een usb in doe bij dat start scherm?

@marjolijnntje Om Windows te installeren heb je een installatiemedium nodig. Dat kan een DVD zijn, maar je kan die DVD ook downloaden bij Microsoft als een .iso bestand.
Dat .iso bestand kan je dan zelf op een DVD branden of op een usb-stick zetten met bijvoorbeeld het programma Rufus.
Vervolgens kan je dan de PC/laptop opstarten met de DVD of usb-stick in de computer.
Als je een DVD gebruikt zal de computer normaal daarmee opstarten, tenminste als die instelling niet gewijzigd werd in het BIOS of UEFI (hardware aansturingssoftware) van de computer.
Om van een (opstartbare) usb-stick te starten moet je gewoonlijk de F11 of F12 functietoets indrukken tijdens het starten van de computer.
Je krijgt dan de installatiesoftware van Windows op het scherm.
Het vervolg staat in mijn vorig bericht (#3).

Merk en type laptop mis ik en zo ook welke type Windows.
Glazen bol zit in de afwasmachine.

Welke Windows?

En wat is je ervaring met Windows. Want misschien is het sneller als je langs een techneut of handig buurman, neefje of oom gaat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan