Administrator wachtwoord kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

timjesse

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2011
Goededag,

Na een tijdje mijn pc niet meer gebruikt te hebben en nu blijkbaar heel hard nodig te hebben ben ik mijn administrator wachtwoord kwijt.. Deze heb ik nodig omdat ik bijna geen rechten heb.
heeft iemand enig idee hoe ik deze kan achterhalen?

Gr,
Tim

Achterhalen is wat moeilijker. Wat wel makkelijker kan, is het admin wachtwoord veranderen door middel van een bootcd zoals hiren's boot cd (gewoon te downloaden vanaf de website). Even een een (herschrijfbare) CD/DVD branden, en er vanaf booten zodat je zelf weer een nieuw wachtwoord kan instellen.

Hoi,
Probeer het volgende:
Run de Command Prompt (rechtsklik uitvoeren als....) administrator.

To enable the Windows 7 administrator account:

net user administrator /active:yes

To disable the Windows 7 administrator account:

net user administrator /active:no

To change the password of the Windows 7 administrator account:

Net user administrator password

An alternative would be to enable or disable the Windows 7 administrator account using the Local Security Policy option. You can open the Local Security Policy by launching "secpol.msc" from the run box.

You find the option under Local Policies-> Security Options. Just change the setting Accounts: Administrator account by double-clicking the entry.
Herstart de pc en als het goed is heb je nu de echte adminaccount erbij in het inlogscherm.
Geef ook ff aan waarom je bijna geen rechten meer hebt, virus opgelopen o.i.d.?
Klik op de link in m'n handtekening en laat Mbam eens draaien als dat mogelijk is en anders in de veilige modus (F8 trommelen tijdens de boot).

Laatst bewerkt:
@ K1pje

Ik heb het bestand gevonden, maar zitten er meerdere tools in dat pakket? Zo ja, kan ik die allemaal op een cd branden?

Het is een iso-bestand dat je moet branden met de meegeleverde img burn.

En daar zitten alle tools in die er in die lijst staan op hun website?

Er zitten inderdaad meerdere tools in, dus de juiste tool moet je zelf even opzoeken ;)

Ik zie overigens dat je waarschijnlijk niet eens de computer opnieuw hoeft op te starten. Gewoon cdtje branden en draaien (als het goed is heb je een iso gedownload). Als je dan onder programs --> passwordskeys --> windows login kijkt heb je daar een paar tools staan die het voor je kunnne ;)

Heel erg bedankt! Laatste vraagje...
Moeten al die tools op de dvd gebrand worden of alleen die ene voor het wijzigen van me admin pass?

Als je de standaard iso brandt die je zojuist hebt gedownload, dan zijn er al veel standaard tools aanwezig, waaronder die van het wachtwoord veranderen. De iso aanpassen is dus voor jou niet nodig.

Goededag,

Ik heb het geprobeert met de boot cd maar nu heeft ie er zelf een wachtwoord op gezet waar ik dus niet achter kan komen. Dus ik kan ook niet op mijn bureaublad komen, helemaal niets. Kunnen jullie mij alsjeblieft hierbij helpen, de pc is echt nodig..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan