administrator weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

emre3

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2010
Berichten
38
ik had laatst een nieuwe gebruikersaccount aangemaakt. ik had dus toen 2 gebruikeraccounts en toen ik de 2e maakte, verdween de eerste. dus kan iemand mij helpen. ik heb alle documenten van administrator wel, via COMPUTER > C:/ > GEBRUIKERS
 
Kun je de documenten benaderen / openen?
Of krijg je "Toegang geweigerd" ?
 
Dat is normaal gedrag bij Windows hoor, vanaf 't moment dat je zelf een gebruiker aanmaakt, gaat Windows deze standaard administrator-rechten geven, waardoor de administrator-account niet echt meer nodig is bij het inlogscherm..

Wat je kan doen om die administrator terug zichtbaar te maken, is om in het aanmeldscherm van Windows tweemaal op Ctrl-Alt-Del te drukken, waarna je een 'old school' input-venstertje krijgt, waarin je dan administrator als gebruikersnaam ingeeft en als wachtwoord (hoogst waarschijnlijk?) blanco laat..

Die administrator-account zal Windows nooit verwijderen omdat je daarop steeds kan terugvallen indien er iets schort met je eigen gebruiker.. Maar de common practice is wel: zorg dat die administrator-account een wachtwoord heeft, maak daarna een eigen (administrator-)gebruiker aan, ook met een (ander) wachtwoord, en leef je lekker uit..

Hope it helped!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan