administrator

Status
Niet open voor verdere reacties.

doyke14

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2008
Berichten
116
hallo iedereen,

Ik heb weer eens een vraagje..

Ik heb een account op mijn comuter.. Toen ik deze aan heb gemaakt heb ik de optie "administrator" aangevinkt.

Het probleem is nu dat als ik iets wil installeren op mijn computer dat ie dan zegt: U hebt een administrators account nodig om dit programma uit te kunnen voeren (of zowiets dn ;) ) Ik vind dit raar want bij het account waar ik op zit staat toch echt bij: configuratiescherm> account> administrator aangevinkt.

weet iemand wat ik anders in moet stellen ofzow?

alvast bedankt,
Doy
 
heb je uac al uitgeschakeld?(gebruikersaccountbeheer)
 
hoe bedoel je dat?

ik heb 1 account meer.. bedoel je dat ik die uit moet zetten?
zoniet..
zou je dan plz uit willen leggen wat ik wel moet doen?
 
Vaak moet je in vista de instellingen meerdere malen weer op administrator instellen.

Na een tijdje zet vista soms bepaalde instellingen weer terug en moet je dat weer gaan instellen. Bovendien werkt dat ook niet altijd.

Een optie is rechtermuisklik: als administrator uitvoeren

Maar dat is niet bij elke handeling mogelijk.

Er zitten m.i. nog heel veel fouten in dat administratorgedoe van vista en ik raad je eigenlijk gewoon aan om UAC uit te schakelen. Dat doe je door de machtigingen in het configuratiescherm te gaan wijzigen en dan UAC uit te vinken. Pc even opnieuw opstarten en je bent vertrokken.

Het enige nadeel is dat je dan steeds een rood schildje in de taakbalk zal zien en een melding dat er een 'fout' is omdat UAC is uitgeschakeld. Maar hier wen je aan;)

Ok, UAC uitschakelen stap voor stap:

1. Ga naar het configuratiescherm
2. Klik op gebruikersaccounts (2x)
3. Klik op gebruikersaccounts in- of uitschakelen
4. vinkje weghalen
5. ok
6. pc opnieuw opstarten
 
Laatst bewerkt:
Vaak moet je in vista de instellingen meerdere malen weer op administrator instellen.

Na een tijdje zet vista soms bepaalde instellingen weer terug en moet je dat weer gaan instellen. Bovendien werkt dat ook niet altijd.

Een optie is rechtermuisklik: als administrator uitvoeren

Maar dat is niet bij elke handeling mogelijk.

Er zitten m.i. nog heel veel fouten in dat administratorgedoe van vista en ik raad je eigenlijk gewoon aan om UAC uit te schakelen. Dat doe je door de machtigingen in het configuratiescherm te gaan wijzigen en dan UAC uit te vinken. Pc even opnieuw opstarten en je bent vertrokken.

Het enige nadeel is dat je dan steeds een rood schildje in de taakbalk zal zien en een melding dat er een 'fout' is omdat UAC is uitgeschakeld. Maar hier wen je aan;)

Ok, UAC uitschakelen stap voor stap:

1. Ga naar het configuratiescherm
2. Klik op gebruikersaccounts (2x)
3. Klik op gebruikersaccounts in- of uitschakelen
4. vinkje weghalen
5. ok
6. pc opnieuw opstarten

ff vraagje.. dan ben ik zeker alle pictogrammen op mun bureaublad kwijt of niet?
 
Nee, natuurlijk niet! Waarom zou dat?:p

De pictogrammen op je bureaublad blijven onaangeroerd ;)
 
he wtf !?

Het is toch de bedoeling dat als ik da vinkje uitzet da ik dan zegmaar "geen" accounts meer heb?
Zoja dan werkt het niet !?
 
he wtf !?

Het is toch de bedoeling dat als ik da vinkje uitzet da ik dan zegmaar "geen" accounts meer heb?
Zoja dan werkt het niet !?

neenee ;)
Je hebt natuurlijk nog account maar je zou dan normaalgezien die vervelende melding niet meer moeten krijgen ;)
 
ahaa okee:D dan is mijn vraag opgelost:D

ik laat wel iets weten als hij het nog niet doet :p
 
ok, we horen het dan nog wel :D

maar hopen van niet natuurlijk hé ;)
 
dat was graag gedaan ;)

bedank vooral vis ta maar door zijn uitgebreide uitleg over uac uitschakelen die hij je heeft gegeven:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan