Administrator

Status
Niet open voor verdere reacties.

Opaha

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2011
Berichten
10
Ik ben de enigste gebruiker van een computer met Windows 7.
Na een computercrash heb ik mijn computer leeggehaald en Windows 7 opnieuw geïnstalleerd.
Nu zijn er een aantal handelingen die ik wil doen, zoals Windows.old verwijderen, dat mijn computer om administrator rechten vraagt.
Ook bij sommige programma's is dat.
Weet iemand hoe ik dit kan doen?
Alvast bedankt voor het antwoord.
 
Je hebt Windows dus niet opnieuw geïnstalleerd maar er gewoon overheen gezet anders heb je de map .old niet ;-)

Kijk even hoe je account aangemeld is en of je wel Administrator bent.
Via Start op het logo bovenin de lijst klikken.......
 
Als enige gebruiker ben je nog geen admin.
Je kunt eigenaar worden van die mappen, dan wil het wel.
Of via veilige modus als admin inloggen en daar doen.
 
Je hebt Windows dus niet opnieuw geïnstalleerd maar er gewoon overheen gezet anders heb je de map .old niet ;-)

Als je de windows 7 setup cd uitvoert vanuit windows zelf,en je kiest de "upgrade" optie heb je alleen de "windows old" map als je van een vorige windows versie komt,bij windows 7 zelf heb je dat niet.
Als je de computer opstart met de windows 7 cd,kan je alleen maar voor "nieuwe installatie" kiezen,waarbij de vorige windows map "windows old " wordt,zelfs al blijf je binnen dezelfde versie van windows 7...........als je windows de harde schijf niet laat formatteren.....althans,dit is mijn ervaring met W7.

Ik denk eerder dat de TS met de nieuwe installatie User Account Control geactiveerd heeft,en dat daarvan de vraag komt om sommige programma's uit te voeren met administrator rechten.


Wat de map "windows.old" betreft,die kan je op een makkelijke manier verwijderen,zonder te klooien met permissies:

Start--> bureau-accessoires-->systeemwerkset-->schijfopruiming-->systeembestanden opschonen.
 
Laatst bewerkt:
Goeden morgen Roadworker en anderen die met hulp kwamen.
Het "probleempje" is opgelost. Allemaal heel hartelijk bedankt voor het mee denken.
 
Hoi,
kun je ook aangeven hoe het opgelost is? Voor anderen die hetzelfde probleem hebben?
 
Zoals roadworker aan gaf kon ik Windows Old verwijderen, maar als administrator lukt op de aangegeven manieren niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan