administrators machtigingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mollys2010

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 aug 2011
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem:
Ik wil een map met muziek van mijn extene harddisc verwijderen,maar als ik de map selecteer en dan op verwijderen klik krijg ik de melding "u bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren,u dient door administrators gemachtigd te worden om wijzigingen aan deze map te kunnen aanbrengen''.
Weet iemand hoe en waar ik dat kan doen op mijn pc?

Gewoon met admin account op je pc aanmelden en dan verwijderen. Moet geen probleem zijn. En anders je harddisk in andere pc prikken en dan verwijderen.

Zal er wel om gaan dat je nu geen rechten hebt. Dat gaat hoogstwaarschijnlijk niet opgelost zijn als je met een ander account aanmeldt.
Paar mogelijkheden zijn er:
a. Start de pc op vanaf een Live CD (bijv. Ubuntu of Hiren's Boot CD ("Mini Windows XP")) en verwijder de map vanuit het dan gestarte besturingssysteem de onwillige map.
b. Geef jezelf rechten. Kan bijv. door eerst eigenaar te worden en jezelf daarna rechten te geven. Andere manier is gebruik te maken hulpprogramma's.
Voorbeeld: Download NTFS Access en pak het uit, rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren". Klik op het Browse knopje en blader naar de onwillige map, klik op Ok en klik daarna op Grant. De map zou daarna te verwijderen moeten zijn.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan