administratorsaccount

Status
Niet open voor verdere reacties.

j.vanneutegem

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2002
Berichten
206
Ik heb voor mezelf een nieuwe gebruikersaccount toegekend als beheerder en ben dus "vers" gestart .
Nu ben ik bijna zover, dat ik mijn oude account (ook beheerder) wil opheffen maar stuit op het probleem dat alleen een administratorsaccount dat kan. Ik dacht dat dit een kwestie was van wijzigen van bevoegdheden van mijn oude gebruikersaccount, maar zo simpel blijkt dat niet te gaan. Ik heb ook geen idee hoe en waar ik bevoegdheden kan toekennen aan accounts, want ik kan daar niets over vinden. Tevens vraag ik me af of ik bepaalde programma's onder mijn oude gebruikersaccount (PPS, AVG etc.) automatisch kan laten copiëren naar de nieuwe gebruikersaccount. Oh ja, nog een vraag: wat moet ik doen om de pc mijn naam te geven? Ik kom de naam van de vorige eigenaar nog tegen namelijk.

B.v.d.
 
je kunt via de systeemeigenschappen (via bureaublad op Deze Computer en dan eigenschappen kiezen, vervolgens tabblad Geavanceerd) Gebruikersprofielen instellen. Hier kun je het type wijzigen en ev. ook kopieeren/verplaatsen voor zover ik weet.

Je vraag over het wijzigen van de computernaam kun je ook vinden bij de systeemeigenschappen, maar dan tabblad Computernaam. Als je het toch verder nog ergens tegenkomt, dan zou je je register eens kunnen gaan aanpakken. Dit is niet meest ideale/beste oplossing, dus ik zal nog niet vertellen wat je dan moet/kunt doen :D

Succes :thumb:
 
Via de weg die je mij hebt aanbevolen kan ik niets. Althans, ik zie er geen mogelijkheden.
Via configuratiescherm en dan gebruikersprofielen zijn er wel mogelijkheden, maar niet die ik zoek, namelijk het verwijderen van mijn oude gebruikersaccount (beheerder) via mijn nieuwe gebruikersaccount (ook beheerder). Zou het te maken kunnen hebben dat ik de naam van de oude eigenaar van de pc heb gewijzigd in mijn naam? (is nu mijn oude gebruikersaccount), want als ik kijk bij eigenschappen geavanceerd in mijn computer, zie ik namelijk twee profielen staan: mijn eigen naam (mijn nieuwe gebruikersaccount) en die van de oude eigenaar van de pc.:shocked:
 
Dat kun je doen als administrator, niet als beheerder met administrator rechten, meld je af, dubbelklik ctrl, alt, delete, meld je nu aan als administrator met het wachtwoord wat je hebt opgegeven bij de installatie, meestal niet, dus.
Dit werkt bij XP PRO.

In home kun je als administrator inloggen in veilige modus.

Let bij beide op, dat er altijd een gebruiker moet zijn met beheerdersrechten.
 
Via de weg die je mij hebt aanbevolen kan ik niets. Althans, ik zie er geen mogelijkheden.
Via configuratiescherm en dan gebruikersprofielen zijn er wel mogelijkheden, maar niet die ik zoek, namelijk het verwijderen van mijn oude gebruikersaccount (beheerder) via mijn nieuwe gebruikersaccount (ook beheerder). Zou het te maken kunnen hebben dat ik de naam van de oude eigenaar van de pc heb gewijzigd in mijn naam? (is nu mijn oude gebruikersaccount), want als ik kijk bij eigenschappen geavanceerd in mijn computer, zie ik namelijk twee profielen staan: mijn eigen naam (mijn nieuwe gebruikersaccount) en die van de oude eigenaar van de pc.:shocked:

Is er een reden dat je geen hele verse installatie wilt uitvoeren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan