[Adobe Flash CS4] Alle lagen zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartvj

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2009
Toen ik bezig was om een website te maken in Adobe Flash CS4 zijn benedenliggende lagen zichtbaar, terwijl dit niet de bedoeling is. Ik heb meerdere lagen gemaakt met ieder een webpagina, de achtergrond, top en menubar heb ik ook in een ieder aparte laag gemaakt. Als ik alle lagen op hide aankruis onder het oogje behalve één laag gebeurt er iets raars. Als de laag die dan op SHOW staat, zijn ook alle lagen daaronder in die ruimte van de SHOW-laag ook zichtbaar.

Dus zo zien de lagen er uit in de timeline:

Contact . . [] <-- Deze laag is volledig zichtbaar.
Diensten X . [] <-- Deze laag is in het gebied van laag "Contact" zichtbaar.
Info X . [] <-- Deze laag is in het gebied van laag "Contact" zichtbaar.
Home X . [] <-- Deze laag is in het gebied van laag "Contact" zichtbaar.

Dit levert problemen op omdat als ik een pagina aanklik in de menubar natuurlijk alleen één pagina-laag wil zien.

Ik hoop dat jullie mijn probleem begrijpen, en HOE LOS IK DIT OP!!?

Het probleem is mij nog niet duidelijk. Gaat het erom dat je in Flash een verkeerde weergave hebt, bij het (on)zichtbaar maken van lagen? Of bedoel je dat lagen die je uitzet toch in de gepubliceerde SWF te zien zijn? Dat laatste is normaal in Flash.

Wanneer je de lagen uitzet in flash is dat alleen voor het werken, wanneer je het bestand opent of publiceert is er niets meer te zien van welke lagen aan of uit zijn. Dit is puur en alleen om makkelijker te kunnen werken in flash;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan