Adobe Flash Player 11... wordt niet geladen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Souris

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2011
Hallo Allemaal,
Na eerst in oudere berichten gezocht en niets bruikbaars gevonden te hebben, toch maar besloten mijn ziel hier bloot te leggen.
Wanneer ik op een website die ik met Internet Explorer geopend heb een plaatje wil bekijken verschijnt de mededeling dat ik Flash Player 11.etc. moet laden en dat kan door hier te drukken...
Na het bericht « Flash Player met succes geïnstalleerd » weer terug naar het plaatje...
Van hetzelfde laken een pak. En geloof me, ik schrijf dit berichtje niet naar de eerste de beste keer dat het even tegen zit...
Het verschijnsel doet zich niet voor wanneer ik de website met Google Chrome heb geopend.
Dus voortaan uitsluitend websites bezoeken via Google Chrome, maar, in ontvangen e-mails staan ook wel eens plaatjes. Klik ik erop dan verschijnt Internet Explorer en dan volgt wederom de mededeling : U moet Flash Player 11... laden. Ik kopieer dan het adres en plak dat in Google Chrome. Zo kom ik er ook, maar het blijft behelpen....
Wie heeft er een idee van wat ik verkeerd doe ?
Bedankt alvast en met vriendelijke groet,
Met vriendelijke groet,
Souris

Waarschijnlijk ligt het probleem dus bij Internet Explorer. Welke versie van Windows heb je? Het kan namelijk zijn dat de nieuwste versie van Flash niet werkt op de versie van IE die op jouw systeem is geïnstalleerd (op XP kan max. versie 8, W7 versie 9 en W8 versie 10; de laatste zou sowieso moeten werken, de eerste 2 weet ik niet zeker). Je kan natuurlijk ook gewoon Chrome als standaardbrowser instellen, waardoor je het hele gedoe met knippen en plakken omzeilt. Zelf gebruik ik alleen liever FireFox, i.v.m. Google's interesse naar privé-gegevens... (het werkt echter precies hetzelfde, dan niet beter!)

Waarschijnlijk ligt het probleem dus bij Internet Explorer. Welke versie van Windows heb je? Het kan namelijk zijn dat de nieuwste versie van Flash niet werkt op de versie van IE die op jouw systeem is geïnstalleerd (op XP kan max. versie 8, W7 versie 9 en W8 versie 10; de laatste zou sowieso moeten werken, de eerste 2 weet ik niet zeker). Je kan natuurlijk ook gewoon Chrome als standaardbrowser instellen, waardoor je het hele gedoe met knippen en plakken omzeilt. Zelf gebruik ik alleen liever FireFox, i.v.m. Google's interesse naar privé-gegevens... (het werkt echter precies hetzelfde, dan niet beter!)

Hallo AndreazZz,
...bedankt voor je snelle antwoord. Klip en klaar. OP mijn PC draait IE8 op XP. Dus ik had me alle pogingen om Flash Player 11.. te laden kunnen besparen (?).
Waarom heeft Adobe - toch niet één van de geringsten - mij telkenmale misleid door te verklaren dat « Flash Player met succes geïnstalleerd » werd in plaats van mij te vertellen dat op dergelijke oude bak Flash Player 11.. niet draait ? "Dit zadel is dat paard niet waardig." zou ooit een paus gezegd hebben toen een edelman hem vroeg zijn zuster te mogen huwen...
Dus overstappen op FireFox en die als standaardbrowser instellen.
Wat doe ik met Google Chrome en Internet Explorer ? Desinstalleren of gewoon ongebruikt laten meehobbelen voor het geval dat ?
Ik zou het plezierig vinden om hierover je advies te mogen ontvangen, waarvoor alvast mijn hartelijke dank.
Groetjes,
Souris

Nou, het punt is dat Flash Player ook wel is geïnstalleerd, maar IE8 kan Flash 11 niet gebruiken. Het is dus de fout van zowel IE als Flash: de een moet zeggen dat je FP11 niet kan installeren en Flash moet zeggen dat hij niet compatibel is met jouw IE8 (maar wel met Chrome en FireFox...).
Verder zou je kunnen proberen IE8 te verwijderen, alleen heb je kans dat die weer terugkomt... Chrome kan je wel eenvoudig verwijderen, dan heb je daar ook geen last meer van.

Overigens een citaat uit de nieuwsbrief van Helpmij:

Windows XP gaat ten onder

8 april 2014 is namelijk de dag waarop de ondersteuning met veiligheidsupdates voor Windows XP eindigt. Microsoft trekt er dan de stekker definitief en volledig uit.

Het is uitermate belangrijk dat je op die dag geen Windows XP meer draait. Het valt namelijk te verwachten, dat criminelen dan direct een stortvloed van opgespaarde kwaadaardige programma's zullen ontketenen. Specifiek gericht op zwakheden in Windows XP.

Het is het ideale moment voor het lanceren van zulke aanvallen: het doelwit zal immers nooit worden hersteld!

Virusscanners en andere verdedigingsprogramma's van derden, zullen hiertegen slechts een gedeeltelijke bescherming kunnen bieden. De broncode van Windows XP is namelijk gesloten, zodat andere bedrijven onvoldoende mogelijkheden hebben om zelf reparaties te maken.
Daarna komen er nog een stuk, maar het is iets te veel om hier te plakken(:

Ok, even gecontroleerd & getest op JoeTroep: Ik heb toch echt XP SP3 met Flash Player 11.7.700.169voor Internet Explorer 8, & die doet het. Ik lees verder nergens iets over incompatibiliteit.

Ik vermoed dat je een valse malware-versie van Flash Player aangeboden hebt gekregen & geinstalleerd.

Soms kan er nog wat door verkeerde deinstallatie van oudere versies over gebleven zijn, in dat geval moet je even het Protocol volgen.

Hallo Vrienden,
net door de Monitor gevraagd of mijn Flash Player 11...-probleem is opgelost.
Nee dus, alle goede suggesties ten spijt.
Het blijft nog steeds « copy paste » voor de plaatjes (van IE naar GC). ABN werkt alleen direct via GC.
Enkele 'belangrijke' zaken - bijvoorbeeld nieuwe kaarten van TomTom laden - doe ik direct op mijn twee jaar oude portable.
Hoewel ik van plan ben voor de expiratiedatum van XP een nieuwe desktop te kopen - mij lijkt die smalle van HP wel wat - zou een oplossing tot die tijd in dank worden aanvaard. Anders blijf ik me gewoon behelpen.
Dus Moderator, nog niet opgelost en ik zou het op prijsstellen dit onderwerp nog even aan te houden, waarvoor mijn hartelijke dank.
Een goed weekend aan allen en Groetjes,
Souris

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan