adobe flash player fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

T.J.Coenraads

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2001
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb op mijn PC opnieuw Vista geinstalleerd ( schone installatie ) Alles werkt ook prima.
Als in op Internet een filmpje op een site wil afspelen vraagt het systeem om adobe flash invoegtoepassing te installeren. Als ik dat doe kan ik inderdaad de filmpjes op sites zien, maar zodra ik Internet afsluit en daarna weer opstart heb ik een groot probeleem. Internet loopt vast en moet ik dan telkens afsluiten. Zodra ik Flash player weer deinstalleer is alles weer oke. Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt TC

Welkom bij de club, je bent inmiddels de zoveelste. Ik heb al uren en uren gezocht naar antwoorden, maar behalve wat je zelf hebt ontdekt (flashplayer) ben ik nog niet gekomen.
Bij mij loopt Int. Explorer eigenlijk alleen op de Teletekstpagina's (random) vast. Bij overige websites / pagina's niet. Download ik daarentegen de Teletekst webbrowser en gebruik alleen díe om de TT te bekijken, dan loopt IE niet vast.

Ik begin toch echt langzamerhand te vermoeden dat 't óf de laatste Flash, óf één van de laatste Windows updates is geweest. Daar kennelijk niet iedereen er last van heeft, moeten wij (probleemhouders) allen (softwarematig?) iets gemeen hebben, alleen wát dat dan is............ tja, da's een goeie vraag!

Laatst bewerkt:
ja idd mijn vraag is hetzelfde. Het probleem is echt al maanden en krijg het niet opgelost!
Heb het idee ook (na heel veel zoekwerk) dat het een wereldwijd probleem is en overal men er last van heeft. Echter wat mij opvalt is dat er nog nergens een concrete oplossing voor is gevonden. Heb echt vele problemen opgelost al met computers maar dit is echt onoplosbaar zo lijkt het wel.

Probleem is dus, zodra er gebruikt gemaakt wordt van Flash is de kans zeer groot dat IE of FF of Google Chrome of wat dan ook, afgesloten wordt door flash. (Oorzakers van Flash: youtube, flash spelletjes, Videogoogle, Metacafe, soms ook Flash banners op de achtergrond van een website etc etc., gewoon alles dat met Flash werkt).

Aantal belangrijke punten om te weten:

- Alles doet het wel (filmpjes, spelletjes etc) maar vaak dus niet lang (>1 min)
- Wanneer ik hetzelfde filmpje weer bekijk nadat het is vastgelopen en dus is afgesloten komt de foutmelding steeds sneller terug (2 sec al na filmpje kijken).
- Vele updates e.d. werken niet (Windows, browsers, Flash Player), allemaal al geprobeerd
- Met IE kan ik ook zien welk bestand het mogelijk aan ligt, dat is: flash9f.ocx
- Zoeken op dat bestand geeft vele topics op internet in allerlei talen, nooit 1 goede oplossing nog gevonden die werkt.
- Verwijderen, los downloaden van dat bestand heeft ook geen nut
- Spyware programma's erop losgelaten maar heeft ook geen nut (ook Virusscanners etc..)
- Soms kan ik ineens wel langer (5 min) kijken naar bijv Youtube filmpje, na bijv. nieuwe versie van Flash Player. Probleem verdwijnt echter niet en ook hetzelfde filmpje 2e keer bekijken loopt het crasht de browser weer sneller.
- Windows XP opnieuw installeren heeft ook geen nut, heb ik ook al 1 keer geprobeerd...

Nogmaals, het is mij echt een raadsel want het is een probleem wat wereldwijd is en nooit één concrete oplossing nog gevonden. Ligt het probleem dan echt zo diep? Zo ja, bij wie dan?
Of moet het simpel op te lossen zijn...

Groeten,

Lennart

Duimen dat bij de volgende versie flash er "iets" is veranderd, waardoor die kennelijke bug IE niet meer laat vastlopen.

Ja dat was ook mijn hoop al bij versie 8 of 8.x of iets dergelijks. Toen kwam versie 9 en nu zitten we inmiddels op versie 10.x

Daarnaast is het niet alleen bij IE, maar ook bij FF en andere browsers.

En op andere computers (school, vrienden, werk e.d.) is de foutmelding ook niet.

Ik probeer dus hiertussen een verband te zoeken zodat ik in ieder geval kan vaststellen waar de fout in zit. Want aan de ene kant kan het in Flash zitten. Maar aan de andere kant, heel de wereld maakt gebruik van Flash en niet heel de wereld kent deze problemen.

Hopen dat ik toch via dit forum eruit kan komen...

Zie de laatste alinea in bericht 2.
Da's een leuke vraag voor een IT student op een universiteit : zoek de overeenkomsten op de machines van probleemhouders en je hebt dé oplossing.

Bij mij is het overigens alleen Teletekst die random vastloopt. Schakel ik in de invoegtoepassingen Flash uit, dan loopt ook Teletekst als een zonnetje.

Laatst bewerkt:
En bij Linux en/of Mac os? Zo nee, dan is het een combinatie ook met Windows...

Dan rest vraag 2:

Weet je of het probleem zich ook bij Vista zich afspeelt?

Zo nee: Misschien valt het verder te definiëren in welke update, of sectie het spaakt loopt in Windows?

Zo ja: Dan wordt het lastiger, maar dan eens kijken wat echt specifieke verschillen zijn tussen Windows algemeen en andere besturingssystemen.

Ik draai Vista.

En bij Linux en/of Mac os? Zo nee, dan is het een combinatie ook met Windows...

Dan rest vraag 2:

Weet je of het probleem zich ook bij Vista zich afspeelt?

Zo nee: Misschien valt het verder te definiëren in welke update, of sectie het spaakt loopt in Windows?

Zo ja: Dan wordt het lastiger, maar dan eens kijken wat echt specifieke verschillen zijn tussen Windows algemeen en andere besturingssystemen.
Sinds medio december 2008 heb ik het probleem.

Laatst bewerkt:
En ik draai dus ook Vista. Bij mij speelt het probleem zoals ik al vertelde alleen met IE en niet als ik Firefox open. Die werkt overigens met een andere flash invoeg toepassing voor zover ik weet. Gebruik ik IE dan werkt het eerst goed maar zodra ik IE sluit en opnieuw open dan is het dus meteen mis en loopt IE vast.
Vertellen jullie het maar wat het is ik begrijp er niets van. Alles al geprobeerd tot een nieuwe installatie van Vista aan toe. Niets helpt. Nog meer ideeën.

Groet TC

Nu ik mij het goed herinner heb ik het probleem ook sinds november/december....

Mensen is er echt helemaal niemand hier op heel helpmij.nl die dit niet weet?
Ik kom hier echt al jaren en tot nu toe was er altijd wel iemand die een oplossing wist voor een probleem. Het kan toch niet zo zijn dat dit onoplosbaar is. Er zijn immers mensen genoeg die Flash gebruiken en ook Youtube filmpjes e.d. bekijken.

Ik heb het ook met regelmaat nodig voor school maar kan steeds minder doen op internet omdat bijna overal Flash om de hoek weer komt kijken....:(

Ik heb zelf nu de oplossing gevonden. Is wel ingrijpend. Ik ben toch maar weer begonnen met Vista opnieuw te installeren. Daarna meteen als eerste de FlashX plugin van adobe geinstalleerd. Dus niet eerst allerlei updates van Vista. Alles werkte toen prima , kon filmpjes bekijken etc. Daarna pas alle Vista updates geinstalleerd en verder geen problemen meer ondervonden. Het ligt dus blijkbaar aan de volgorde van installeren.

gr Teun

Het zou niet moeten mogen, maar als dat de oplossing is.................. tja.

hmm iig mooi dat het bij jou werkt. Bij mij werkt dit helaas niet (met XP...) want heb inmiddels 3 keer Windows opnieuw geinstalleerd. Ook beide opties heb ik gedaan met het eerst installeren van Windows Updates en dan Flash player en andersom. (onbewust weliswaar..)

Toch bedankt voor je inbreng.

En ik hoop dat iemand anders nog wat hierover kan zeggen? :)

Nah, zojuist door Pasja uitgenodigd voor dit gezellige stukje forum en zie, ik ben niet de enige... Beetje balen dat het nog niet opgelost is, alhoewel ik zojuist goede hoop heb gekregen.

Weet niet of het echt een oplossing is, maar bij mij werkt het tot nu toe allemaal zoals het moet. Probeer het volgende eens zou ik zeggen:

Ga naar de bekende add - ons. Selecteer bovenaan Add-ons run without requiiring permission.

Bij mij staat daar Shockwave tussen, die ik in andere rijtjes niet heb kunnen vinden. Deze heb ik (naast de Flash) ook uitgezet.
Vervolgens een Flash filmpje proberen af te spelen, wat natuurlijk niet ging. Zodoende Flash opnieuw geinstalleerd en aangezet in de Add-ons...
En nu doet ie alles weer zoals het hoord.

Misschien is er gewoon een nieuwe update van Flash waardoor het werkt, misschien is Shockwave naar de *&#* waardoor het niet werkt maar bij mij doet ie het inmiddels

Hoor graag, misschien loopt ie straks weer vast :(

Laatst bewerkt:
Update: 26 april 2009:

probleem bij mij opgelost na het installeren van IE8.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan