adobe flashplayer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peer31

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Hi Helpers,
Wie kan me helpen om Adobe Flashplayer te installeren op Linux?
Ik kan namelijk geen filmpjes zien op bijv. Zie.nl.
Adobe Flashplayer wel geïnstalleerd maar dat werkt dan weer niet.
Groetjes,Peer

Als uw linux systeem RPM installatie aanvaard moet ge het, van het net geplukte, RPM bestand opslaan en achteraf installeren. Dat is mij in Mageia alleszins gelukt.

Flashplayer

Beste helpers,
Sorry dat ik nog niet gereageerd heb.
Ik ben nog steeds aan het kloojen met de Flashplayer en kom er niet uit.
Morgen ga ik weer eens proberen te installeren:
Op de aangegeven site waar dat in 3 stappen kan, stel ik het volgende in:
Besturingssysteem:Linux 32 bit
Versie : Flash Player 11.2 for other.......(rpm)32bit

Dan moet ik verder met het installeren vanuit een map?

Hartstikke bedankt voor jullie genomen moeite, als ik er uit ben horen jullie het.
Peer31

Kun je het niet via het softwarebeheer van je distributie installeren? Dat werkt meestal het beste. Welke distributie gebruik je trouwens?

Flashplayer

Hi Naarling,

Dat probeer ik steeds maar lukt niet.
Ik heb Linux Mint 16 Petra

Groetjes,
Peer 31

Wat heb je precies gedaan toen je dat probeerde? KReeg je een foutmelding te zien, of denkt hij dat het geinstalleerd is terwijl het niet werkt?

Welke browser gebruik je trouwens? Chrome heeft als ik het goed heb een geïntegreerde flash speler, dus daarmee zou het sowieso moeten werken.

Flashplayer

Hallo Naarling,
Ik wil toch google chrome eens proberen te installeren.
Hoe maak ik er dan mijn server van?
Ik heb nu Firefox.
Groetjes, Peer

is 'flashplugin-nonfree' (adobe flash plugin) geinstalleerd? want dan zou je die filmpjes in Firefox moeten zien.

Server? Chrome is een browser, je kunt hem via je softwarebeheer-programma installeren als het goed is.

Flashplayer

Naarling,
Ik heb Chrome geïnstalleerd, als ik op het symbool klik in het menu van Internet krijg ik het volgende:
This computer can no longer run Google Chrome because its hardware is no longer supported.
Waar slaat dat op?
Moet ik misschien chrome als browser instellen i.p.v. Firefox?

Groetjes,
Peer

Waar slaat dat op?r
Er staat dat je hardware te oud is om Chrome te gebruiken. Als dat inderdaad zo is kun je daar met een instelling niets aan veranderen.

Als je PC zulke oude hardware heeft kan dat ook de reden zijn dat Flash niet werkt, wat voor hardware heb je?

Flashplayer

Naarling,
Ik heb Linux op een oude pc gezet waarop XP stond. Dus de hardware is inderdaad oud, hoewel ik wel gelezen heb, dat anderen Linux installeerden en daar veel plezier aan beleefden. En ook op oude beestjes.
Ik meen me overigens te herinneren dat er toch eens een nieuw moederbord op gezet is.
Enfin, ik heb nog genoeg andere dingen te doen om me druk over te maken.
Daarom geen flashplayer op mijn oude pc.
Op mijn laptop, desktop en tablet werkt hij perfect.
Ik ben blij dat ik de discussie over de fp kan sluiten: er zijn nog duizende dingen op mijn pc waar ik geen weet van heb.
Ik ga me nu storten op mijn tablet; dat apparaat heb ik nog niet zo lang en daar valt nog genoeg te leren.
In ieder geval bedankt voor de aangeboden hulp.
Groetjes,
Peer31

Je zou het volgende commando even kunnen uitvoeren, dan zou flashplayer in ieder geval in firefox moeten werken.

Code:
sudo apt-get install  flashplugin-installer

Voor chrome moet je pepperflash installeren:

Code:
sudo apt-get install pepperflashplugin-nonfree

Hallo Mastermind,
Verschillende keren heb ik al in het terminalvenster zo'n commando ingevoerd, als ik in de volgende regel dan mijn wachtwoord moet invullen, komt er geen letter. Ik kan zo vaak proberen na het blauwe tekentje als ik wil, er komt niets.
Groetjes.
Peer

Dat is normaal :)

In een terminal verschijnt niets als u een wachtwoord invoerd.

Flashplayer

Mastermind,
Toch gek als ik het commando invoer krijg ik :

[sudo] password for piet: ||
Die 2 streepjes stellen een flikkerende cursor voor!

Moet ik misschien als administrator optreden.
Ik heb geen weet van Linux, zou er toch graag mee werken.
Groetjes, Peer

U dient in te voeren:

Code:
sudo apt-get install  flashplugin-installer
druk op enter en vul daarna uw wachtwoord in (er gebeurd op het scherm nu niets) en druk dan weer op enter.
Daarna zal apt aan je vragen of je zeker weet dat je wilt installeren, kies hier voor "y".

Dan zou het moeten lukken :)

Flashplayer

Niet gelukt!
Er komt wel flink wat tekst o.a..:

Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd
De status informatie wordt gelezen... Klaar
flashplugin-installer is reeds de nieuwste versie.
0 pakketten opgewaardeerd, 0 pakketten nieuw geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 14 niet opgewaardeerd.

Groetjes,Peer

Daar staat dat de flashplugin-installer al geinstalleerd is :)
Dus het commando is succesvol uitgevoerd !

Code:
Dat zou in theorie ook moeten betekenen dat flashplayer in firefox werkt, kan dit getest worden?

Als het niet werkt doet dan eens:

Code:
sudo apt-get remove flashplugin-installer && sudo apt-get install flashplugin-installer
en hertest het dan nogmaals in firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan